TikTok je jednou z nejoblíbenějších sociálních sítí poslední doby. Díky jeho algoritmu může uspět téměř cokoli a TikTok tak dal možnost rozšířit mnoho myšlenek a produktů do širšího povědomí. Zdá se, že trendující produkty mají velký vliv především na muže.
S nespočtem produktů se v minulosti stalo, že si je začali mnozí kupovat, protože je viděli na TikToku. Ať už to byla řasenka nebo krém na oči, skoro každý konkrétní produkt znal díky aplikaci pro sdílení krátkých videí. Ač byly tradičně určeny pro ženy, i muži se v poslední době začínají o kosmetiku zajímat.
Podle výzkumu společnosti Custom Market Insights měl celosvětový trh s pánskou kosmetikou v roce 2021 hodnotu 55 miliard dolarů a do konce roku 2030 se předpokládá, že jeho hodnota bude dvojnásobná. V roce 2022 se prodaly produkty pánské prestižní kosmetiky za 190,1 milionů dolarů, což je oproti předchozímu roku o 23 procent více.
@dammiwolf Mens skincare routine. Start small and add as you progress #menskincare #ceravecareer #skincareroutine #skincaretiktok #skincareproducts #cerave #blackskincare #menslifestyle #selfcare #menslifestyle ♬ KU LO SA - A COLORS SHOW - Oxlade
Na první pohled se může zdát, že spolu TikTok a trh s pánskou kosmetikou nemohou souviset, nemusí to ale být pravda. Podle dermatologa Muneeba Shaha, který má na TikToku téměř 18 milionů sledujících, souvislost mezi kosmetikou a čínskou aplikací existuje. „Na TikToku vzniklo hodně kosmetického obsahu, který se poprvé dostal i k mužům. Dřív by ho muselo vyhledávat, na For You Page se však může objevit komukoli,“ myslí si Shah, který sám natáčí spoustu kosmetických videí. Také prý díky TikToku odboural genderové stereotypy.
TikTok i Instagram mají podobný počet uživatelů, na Instagramu je menší publikum pro mužský kosmetický obsah. 54 procent uživatelů na Instagramu tvoří ženy. Pokud budete chtít vyhledat označení mensskincare, na Instagramu se ukáže zhruba 350 tisíc výsledků. Na druhou stranu na TikToku má stejné označení téměř 300 milionů zobrazení.
Nutno dodat, že se muži nezačínají zajímat jen o produkty péče o pleť, ale i o dekorativní kosmetiku. Meziročně narostlo vyhledávání mužů na Googlu tradičně ženských produktů, jako jsou například laky na nehty nebo oční stíny.