Na TikToku se dá jednoduše rozšířit jakákoli myšlenka a díky jeho algoritmu se může stát populární v podstatě cokoli a kdokoli. Nejen influenceři, ale i různé společnosti začali využívat potenciálu aplikace pro sdílení krátkých videí. V poslední době se mezi ně zařadil i tachovský útulek, který baví statisíce uživatelů.
„Tohle je Barunka z potoka. Proč z potoka? Její rodina ji slepou vyhodila a Barča byla následně nalezená v potoce,“ zní v jednom z videí tachovského útulku. Na videu sedí fena mopse ve zuboženém stavu a smutně se dívá. Následně je ukázaná zdravá a mnohem veselejší. Našli ji totiž pracovníci tachovského útulku a postarali se o ni.
Podobných videí jsou desítky. Pracovníci Útulku u Šmudliny téměř denně přidávají na TikTok příspěvky, ve kterých ukazují psy, které mají aktuálně k adopci a představují jejich příběhy, jak se k nim dostali. Videa se zvířaty jsou na sociálních sítích velmi oblíbená a tak se jejich TikTok stal brzy populárním. Aktuálně má útulek přes sto tisíc sledujících a videa dosahují i půl milionu zhlédnutí.
Na TikToku zároveň neukazují jen psy, které mohou lidé adoptovat, snaží se i sledujícím předat, jak by své mazlíčky měli krmit. „Ukazujeme různé granule a krmiva, sledující si o to sami píšou. Chceme ukázat, co je pro ně dobré,“ popisuje provozovatelka útulku Gabriela Jägerová pro redakci Antiyoutuber.cz. Zároveň se snaží předávat i tipy, jak zlepšit psí psychiku a podobně.
Sledující videa útulku milují. „To je tak krásný pejsek, hned bych si ho vzala. Je k adopci?“ ptá se jedna ze sledujících. Téměř pod každým videem je podobných komentářů nespočet. Většina komentujících se shoduje, že by o psy měla zájem.
Jägerová potvrzuje, že zájem o psy ze strany sledujících není jen teoretický. „Díky sociálním sítím jsme se určitě dostali do širšího povědomí veřejnosti. Ozývá se nám hodně lidí, že by mělo o pejsky zájem,“ popisuje. Na TikTok se zaměřil útulek teprve před rokem, na jiných sociálních sítích jsou aktivní už déle.