TikTok je ve světě sociálních sítí stále populárnější. Krátká videa a algoritmus, díky kterému může uspět téměř každý, zajišťují TikToku každým dnem stabilnější místo. V poslední době přichází aplikace s mnoha aktualizacemi, které se podobají čínské verzi Douyin. Teď testují novou záložku „Nearby“, která bude nabízet videa s lokací ve vašem okolí.
Jednoduše řečeno, pokud vám TikTok nabízí restaurace a místa na túry, záložka „Nearby“ vám bude ukazovat doporučení na podobná místa, která jsou poblíž vás.
To by mohlo usnadnit práci mnoha firmám. TikTok se svou miliardou uživatelů překoná pouze Facebook a YouTube. Podle studií společnosti Google 40 procent mladých lidí preferuje k vyhledávání restaurací Instagram a TikTok. Díky „Nearby“ záložce by TikTok mohl konkurovat nejpoužívanějšímu vyhledávači ještě více.
Detaily fungování nové záložky jsou v této době značně limitované. Je testovaná pouze na malé skupině uživatelů z jihovýchodní Asie. TikTok v poslední době přidal možnost označování lokality v příspěvcích a tak zatím není jasné, jestli se v nové záložce budou ukazovat videa, která budou mít dané označení, nebo automaticky na základě toho, kde se uživatel právě nachází.
TikTok se začíná čím dál tím více podobat své čínské verzi Douyin. Mezi její hlavní výhody donedávna patřilo právě označování lokace. Díky tomu si tam ale navíc můžete vyfiltrovat videa podle kategorie, o kterou zrovna máte zájem. Vybírat můžete z restaurací, kulturních zážitků nebo třeba nákupů. Skoro jako na Googlu.
I kvůli tomu je nutno dodat, že i Google nedávno upozornil na to, že by mu jako vyhledávači mohl právě TikTok konkurovat. Minulý rok TikTok podle společnosti Cloufare překonal Google jako nejnavštěvovanější doména na světě. Podle posledních výzkumů je TikTok jedním z hlavních zdrojů informací pro uživatele ve věku 16 až 24 let.