Středa 1. února 2023, svátek má Hynek
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Za slávou na TikToku už není jen chytrý algoritmus. Správci mají tlačítko, kterým proslaví koho chtějí

TikTok ukazuje uživatelům krátká a mnohdy vtipná videa, což z něj dělá jednu z nejvíce používaných aplikací na světě. Cílem velké části uživatelů je se na aplikaci proslavit. Cesta za slávou by se jim nyní mohla ulehčit. Na aplikaci trenduje zvuk, který je schopný uživateli získat miliony zhlédnutí. Pro zaměstnance pak TikTok přidal také tlačítko, které jediným klikem udělá jakékoliv video virální.
  14:22

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Mluvilo se o tom dlouho, že kromě algoritmu může na TikToku úspěch videí ovlivňovat i sám TikTok ručně. Dlouhou dobu to však byla jen spekulace. Teď však TikTok potvrdil, že jejich zaměstnanci mohou ručně zvýšit dosah videí pomocí tlačítka „heating“, čímž obejdou algoritmus. Toto tlačítko je natolik přesné, že se s ním dá ovládat i počet zhlédnutí u videa. Využívají to převážně k proslavení určitých tvůrců, celebrit nebo firem reprezentujících TikTok. Dá se však i jednoduše zneužít a proslavit jakoukoliv hloupost.

@jera.bean

Have you heard about this secret tiktok “heating” button that staff have to make videos go viral?!

♬ original sound - Taylor Dean

Pokud se vám často ve For You Page ukazuje jistý zahraniční tiktoker je velice pravděpodobné, že jsou jeho videa virální díky spolupráci s TikTokem. Správci i dalších sociálních sítí mají možnost dostat určité příspěvky na obrazovku většiny uživatel. Zmíní však, že se jedná o spolupráci a za jakým účelem příspěvek zviditelnili.

Takhle to však TikTok nedělá, má totiž vlastní způsob. Oslovuje influencery a značky, přičemž je lákají k partnerství tím, že jim navyšují počet zhlédnutí u videí. Podnikatelé a tvůrci tak chtějí být s TikTokem za dobře, jelikož „heating“ skutečně existuje a funguje.

@sophiaspallino Is the #tiktokheating button effect unique to TikTok? Why are we so surprised about the #tiktokheatbutton ? As an organic creator and strategist, I think we shouldn’t be shocked at all, and don’t be discouraged. Paying to play or favoritism has always been going on in every industry since the beginning of time! Creators, keep creating GOOD content and remember: anyone can put ad dollars behind their content if they want to. Don’t get mad. Get creating! Q: What is the TikTok heat button? A: “The heating feature refers to boosting videos into the For You feed through operation intervention to achieve a certain number of video views,” an internal TikTok document titled MINT Heating Playbook explains. “The total video views of heated videos accounts for a large portion of the daily total video views, around 1-2%, which can have a significant impact on overall core metrics.” —Forbes “But sources told Forbes that TikTok has often used heating to court influencers and brands, enticing them into partnerships by inflating their videos’ view count. This suggests that heating has potentially benefitted some influencers and brands — those with whom TikTok has sought business relationships — at the expense of others with whom it has not.” —Forbes #tiktoknews ♬ original sound - SOPHIA SPALLINO💥SOCIAL COACH

TikTok tak skrz tuto funkci sdílí některá videa ne kvůli tomu, že si myslí, že se uživatelům budou líbit, ale protože chtějí, aby konkrétní značka nebo tvůrce získali více zobrazení a pozornosti. U klasických spoluprací je video označeno štítkem „spolupráce“, či „reklama“. Jelikož TikTok tato videa nijak neoznačuje, je těžké zjistit, která touto funkcí prošla a která ne.

Redaktoři webu Forbes zjistili, že v několika případech využívali zaměstnanci TikToku funkci „heating“ k zvýšení sledovanosti u jejich osobních videí. Zneužívali tak tuto funkci pro vlastní prospěch, díky čemuž získali miliony zhlédnutí.

@thisisnickys Watch this video flop because I’m reporting how TikTok is manually making certain videos go viral through a process called “heating”. Is this fair or is this part of the game? #thisisnickys #tiktokupdates #heating ♬ original sound - Nicky S

Počet zhlédnutí se však na TikToku dá získat i mnohem jednodušším způsobem, který může využít úplně každý. Momentálně miliony uživatelů využívá několik zvuků dostupných na TikToku, díky kterým získávají miliony zhlédnutí. Sekundový, někdy i kratší zvuk přidávají uživatelé ke svým videím a stávají se tak virální. Jak to ale funguje ptají se fanoušci. Je to vcelku jednoduché.

Jelikož má zvuk pouze například půl sekundy, zhlédnutí u videa se velmi rychle navyšuje. Tvůrci tedy stačí udržet pozornost sledujícího u videa na co nejdelší dobu a poté už si jen užívat, jak se počet zhlédnutí kvapem navyšuje. Těchto zvuků je na TikToku mnoho. Využívají se hlavně u sekvence fotek.

Magický zvuk na TikToku

Do tohoto trendu se zapojilo i mnoho známých společností. Účet španělského KFC má na videu, ve kterém zvuk použilo za pár hodin přes půl milionu zhlédnutí. Často uživatelé pod tímto zvukem zveřejňují fotky bez jakéhokoliv smyslu. Tím se uživatelé však velmi baví. „Přes třista tisíc zhlédnutí na takové blbosti? Máme tu chybu v Matrixu, tohle miluju,“ napsala pod jedno z těchto videí uživatelka TikToku.