Na TikToku jsou v poslední době oblíbené čím dál víc podivné trendy, které ovšem spoustu lidí baví sledovat. Jedním z nich je i čištění cizích hrobů. Tvůrci se natáčí při tom, když čistí cizí hroby a chlubí se výsledky své práce.
Jedním z prvních tvůrců, který se začal věnovat čištění cizích hrobů, byla tiktokerka Alicia Williams, která se rozhodla, že bude při čištění divákům vyprávět životní příběhy konkrétních lidí. Williams zveřejnila několik videí, ve kterých ukazuje hroby v otřesných stavech, ze kterých se ona rozhodla udělat zbrusu nové. Ačkoliv se to zdá neuvěřitelné, tato tvorba lidi velmi zaujala. To dokazuje i sledovanost, kterou videa tiktokerky mají. Nejsledovanější video, ve kterém Williams čistí hroby, má bezmála 26 milionů zhlédnutí. Někteří lidé si myslí, že je taková tvorba špatná, protože podle nich není dobré, aby si tiktokeři naháněli čísla na místech, kde je někdo pohřbený.
Jiní lidé si ale naopak myslí, že je tento trend velmi prospěšný. „Je mi jedno, že to děláte pro sledovanost, ale práci jste odvedla skvěle. Víc takových lidí, jako jste vy. Konečně nějaký prospěšný trend, snad se budou všechny hřbitovy brzy lesknout. Je hezké, že se starají o cizí hroby. Už jsem podobná videa viděl několikrát a i zde musím říct, že jste tím nejspíš někomu velmi pomohla. Díky vaší laskavosti vás určitě duchové nebudou lovit. Snad se k tomuhle trendu přidá co nejvíc lidí,“ komentují lidé video Williams.
Tiktokerka, která si říká „The Clean Girl“, zase využila trend pro to, aby si mohla zpropagovat své vlastní čistící prostředky. Ve videích se vždy vydá na hřbitov v křiklavě růžovém oblečení a hodí gumový míč stejné barvy mezi hroby. Tam, kde se míč zastaví, se tiktokerka rozhodne uklízet. Na čištění hrobů samozřejmě používá své vlastní prostředky, které jsou také růžové. Ačkoliv ji většina lidí za její práci chválí, objevilo se i několik kritických komentářů, ve kterých lidé píšou, že využívat čištění cizích hrobů k propagaci vlastních čistících prostředků, je naprosto nevhodné. The Clean Girl se ale setkala i tak s úspěchem a podobně, jako Williams, má i ona na těchto videích miliony zhlédnutí. Její nejsledovanější video má dokonce 134 milionů zhlédnutí.