Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert

ilustrační snímek | foto: Koláž expres/profimedia

Jak vlastně funguje Tinder? Roli hraje algoritmus, těžší to mají muži

Co je seznamovací aplikace Tinder ví zřejmě každý. Jak ale funguje její algoritmus a jakou šanci mají uživatelé na match je věc druhá. Aplikace, na které se uživatel stane lehce závislým, je skvěle propracovaná. Z většiny však jde jen o vzhled. To tedy znamená, že pokud uživatel nesplňuje jisté standardy krásy, tak to bude mít se seznamováním těžké.
  18:23

Seznamování může být pro některé těžké. Najít si partnera, či pouze nezávazný sex, je někdy těžší, něž se zdá. Mnoho lidí se tak přihlašuje na různé seznamky a zkouší své štěstí tam. Nejpoužívanější z nich je internetová seznamka Tinder. Ta má přes sedmdesát milionů denních uživatelů. Většina z nich jsou však muži, a tak se z hledání toho, co chtějí najít, stává opět něco náročnějšího.

Není to však jediná statistika, která mužům hledajícím vztah nehraje příliš do karet. Mimo to, že je na aplikaci pouhých jednadvacet procent žen, tak jen z čtrnácti procent času dají někomu like. To tedy znamená, že když už někomu like dají, tak se jedná buď o chybu, nebo o vážné zalíbení.

Aplikace neslouží jen k hledání vážného vztahu, ale všeho možného. Uživatelé na ní hledají třeba jen přátelství, nezávazný sex, objevují se ale i nejrůznější podvodné účty. Velká část uživatelů však na Tinderu Většina nehledá vlastně nic. Přes čtyřiačtyřicet procent žen je na aplikaci jen proto, aby si zvýšily sebevědomí. Tak to však není u mužů. Ti hledají většinou více jednorázový sex, či jinou nezávaznou zábavu.

Ženy tuto nezávaznou zábavu hledají pouze z dvaadvaceti procent. Co se týče vztahu, tak je to číslo skutečně nízké. Pouze čtyři procenta žen na Tinderu hledají vztah. Kvůli těmto všem statistikám se tak pro muže možnost propojení, či nalezení reálného vztahu, markantně snižuje. Šance na match tak vychází na pouhých 1,63 procent.

Aplikace dává spoustu možností, jak si profil co nejvíc personifikovat a ostatním se co nejvíc představit. Uživatel si ho může propojit s Instagramem, Spotify, může si na profil vyplnit zájmy a napsat si cokoliv do popisku. To vše by mělo pomoct k navázání konverzace. Navzdory všem těmto doplňkům je však většina uživatelů ani nečte a like či dislike dávají na základě vzhledu.

Nejdůležitější je však algoritmus aplikace. Ten je zajímavě propracovaný a je používaný například i na hodnocení a řazení hráčů v šachu, či jiných videohrách. Toto statistické hodnocení se jmenuje „Elo“ a jeho princip fungování je poměrně unikátní. „Pokud člověk na Tinderu často dostává od ostatních lajky, zvyšuje si tím své „Elo“ a stoupá na tomto pomyslném žebříčku,“ vysvětluje youtuber ERROR1K ve svém videu na YouTube, jak funguje algoritmus Tinderu. „Odvíjí se to ale také od toho, jaké „Elo“ má člověk, který vám ten like dal. Pokud byl on v tomto žebříčku výš, tak vás to v něm posune výš, než kdybyste ho dostali od někoho, kdo je v něm na nižší úrovni,“ doplňuje ERROR1K.

Čím vyšší uživatel „Elo“ má, tím více konvenčně atraktivním lidem se ukazuje. Ovlivnit to může také i samotný uživatel. Roli hraje i to, komu like dá. Objevovat se mu bude hlavně ten typ lidí, kterým bude dávat like. Když to budou uživatelé s vysokým „Elem“, tak se mu budou ukazovat spíše atraktivní uživatelé. Když dá like těm s nižším, tak se mu budou zobrazovat právě spíše oni. Tinder se tím snaží najít vytoužený match a zařazuje uživatele do určitých skupin. Ani to však nezaručuje match.

Obejít se statistiky dají, ale není to zdarma. Potřeba je si koupit některé z předplatných, které Tinder nabízí.Pak se bude ukazovat hlavně těm uživatelům s vysokým „Elem“. Zde však nastává kámen úrazu. I když se bude uživatel zobrazovat hlavně těmto atraktivním lidem, tak mu to ale nezaručuje to, že mu ten like dají také. Může se tak stát, že uživatel s myšlenkou toho, že získá více propojení s atraktivními ženami, zbytečně utratí za předplatné, díky kterému bude mít méně propojení, než před tím.