Twitter byl založen v roce 2006 a má více jak 238 milionů uživatelů. Někteří z nich ho používají i proto, aby zde našli sexuální obsah, a to i dětí a mladistvých, který platforma není schopna filtrovat a zakazovat. I proto společnost nemůže umožnit prodávat tvůrcům předplatná tvorby pro dospělé. Vedlo by to k většímu množství dětské nahoty a sexuálního zneužívání.
O faktu, že Twitterem koluje zakázaný obsah zobrazující dětské porno vědí všichni vrcholoví pracovníci společnosti již dlouho. Ambice to napravit zatím neprokázali. Sociální síti chybí nástroje k ověření faktu, že konzumenti obsahu pro dospělé jsou plnoletí. Na všechny tyto informace přišel tzv. Red Team vytvořený ze zaměstnanců společnosti, který zkoumal možnosti, jak jít ve šlépějích OnlyFans. Došel k názoru, že to za stávajících podmínek není možné.
Díky zjištěním Red Teamu tak společnost nápad zpeněžit sexuální obsah odložila. Spuštění funkce by znamenalo, že by se problém zhoršil a na Twitter by se dostalo větší množství nelegálního materiálu. Vedení vzalo zprávu Red Teamu vážně a rozhodlo se, že dokud Twitter nezavede více zdravotních a bezpečnostních opatření, tak žádná předplatná nebudou možná.
To rozproudilo mezi lidmi diskuzi ohledně sexuálního obsahu nezletilých, na který zaměstnanci Twitteru upozorňují již roky. O problému mluví i interní dokumenty společnosti. „Twitter netoleruje sexuální zneužívání dětí. Agresivně proti němu bojujeme a investovali jsme velké množství peněz do nástrojů a technologií, abychom tyto zásady dokázaly. Naše specializované týmy pracují na tom, aby zabránili nežádoucím aktérům ohrožovat na internetu děti a mladistvé. Snažíme se o jejich bezpečnost, na sítích i mimo ně,“ sdělila tisková mluvčí společnosti pro zpravodaj The Verge.
Na Twitter se v posledních letech přesunulo mnoho sexuálního obsahu, který lidé dříve dávali na Tumblr. Ten v roce 2018 nahotu zakázal. Od té doby počet nahých fotek na Twitteru roste. Je tak jednou z mála běžných sociálních sítí, který lidem umožňuje nahrávat sexuální obsah. Hojně se zde propagují i celebrity z průmyslu pro dospělé, kterým to Facebook a Instagram zakazují.
Sexuální obsah může být jedním z dalších důvodů Elona Muska, proč odstoupit od koupení společnosti. Ten zdůvodnil svůj úmysl odstoupit od koupě společnosti tím, že lhala o množství botů a spamu na platformě.