Co bude virální a co ne je někdy možná těžké na sociálních sítích uhodnout. Americká železniční společnost Amtrak nejspíš nečekala, co způsobí na Twitteru, když tweetne jediné slovo: trains. Tedy vlaky, to, čím se Amtrak zabývá. V pátek po poledni měl původní tweet přes 23 tisíc retweetů a víc než 153 tisíc liků.
Jenže tím to nekončí. Na Amtrak začaly rychle reagovat i další firmy z celého světa. Starbucks? Kafe. Hyundai? Auta. Přidaly se i sportovní týmy, například tým F1 McLaren. Co ho definuje? Závodění.
Některé společnosti si trend upravily po svém. Americká televizní stanice CNN použila jednoduché „breaking news“, dvoujslovnou hlášku, která ji nejvíc definuje.
Zatímco spousta uživatelů Twitteru nový trend miluje a čeká, s čím která značka přijde, jiní uživatelé nechápou co se děje.
Celý trend už je ale tak virální a šíří se napříč planetou, že ho snad brzy už budou chápat úplně všichni.