Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek

Účetní Jana Jáčová | foto: https://www.linkedin.com/in/janajacova/?originalSubdomain=czAntiyoutuber.cz

Účetní na TikToku poučuje lidi o daních a podnikání. Schytává kritiku

Jana Jáčová je účetní, která natáčí na TikTok. Zná ji téměř celé Česko. Její videa mají tisíce zhlédnutí. Poučuje své publikum o daních a podnikání. Radí lidem, jak být finančně gramotní a využít všech výhod, které nabízí stát. Svými videy si také získává zákazníky a za některá z nich získává kritiku.
  11:59

Téměř každý Čech s účtem na TikToku zaznamenal Janu Jáčovou. Pro svou účetnickou firmu natáčí videa o daních a podnikání. Radí lidem s finanční gramotností a pomáhá jim čerpat všechny výhody od státu. Tím získává klienty pro svůj byznys. Točí i simulace pohovorů do práce, za ty však schytává velkou kritiku. Podle lidí se nepodobají realitě. Přesto ji sledují tisíce.

@uolucetnictvi Věděl jsi to? #ucetnictvi #daně #ucetni ♬ původní zvuk - uolucetnictvi

První videa Jáčová natočila v roce 2021 v čase covidové pandemie. V té době mnoho lidí přicházelo o finance z důvodu dočasného zákazu jejich byznysu či o práci kvůli pandemii přišli úplně. Své první video cílila na studenty a radila jim, co dělat, aby se vyhnuli placení daní z dohody o provedení práce.

Video se stalo virálním a má téměř sto tisíc zhlédnutí.

@uolucetnictvi

soft Epic :o)

♬ original sound - uolucetnictvi

V dalším virálním videu porovnává špatnou a dobrou účetní. Kromě daní a podnikání radí lidem i jak nakládat financemi v běžném životě. V jednom z videí mluví o objednávání zboží z Číny, v dalším pak říká jak zařadit drahé auto do daní. Také dává lidem tipy, jak se samotným podnikáním vůbec začít.

Za svou tvorbu schytává i spoustu kritiky. Lidé ji osočují z toho, že jsou její služby předražené. Nejvíce hate komentářů nalezneme pod videy, které simulují pohovory.

„A přesně tohle se nikdy v životě nestalo,“ zní jeden z nich. Pak jí také píší lidé, které v její firmě UOL Účetnictví byli na pohovoru a vyvrací, co Jáčová říká o přijímacím řízení do jejich firmy.

Negativní reakce jsou pak znát i v Google recenzích její firmy. „Nemám žádné zaměstnance ani auto, mezi mé výdaje patří pár účtenek za oblečení a tři faktury měsíčně. Za to chtěli více jak čtyři tisíce měsíčně. Do jejich nefunkční aplikace jsem složitě nahrávala, co se dalo, ale nakonec jsem stejně musela vše psát do e-mailu. Ani přes toto všechno mé účetnictví nebylo vedeno správně,“ napsala Martina Biolková. Rozhodně není jediná.

„Kdybych měl vypisovat veškerá negativa po celých šest měsíců spolupráce, tak bych tu psaním strávil celé odpoledne,“ dodal Mirek Fiedler v Google recenzích. Jáčová se k negativním recenzím pro naši redakci nevyjádřila.