Platforma YouTube od svého vzniku v roce 2005 prošela mnoha změnami a inovacemi, které neustále pokračují. V posledních týdnech vývojáři přidali mnoho nových funkcí. Mění se například způsoby nákupů, inzerování a zvuku. Velkými předělávkami prochází také design či možnosti pro rozlišení videí.
Na začátku října začal YouTube testovat funkci, ze které není moc uživatelů nadšených. Rozlišení videí 4K by mělo být dostupné pouze pro lidi s předplatným. Již nyní se některým divákům zobrazuje popisek, že neplatící uživatelé mají právo na rozlišení do 1440p. Všechna vyšší mají být výhodou platících uživatele.
Doposud byla všechna rozlišení zdarma, změnu tedy uživatelé video platformy nepřijímají s nadšením. Podle YouTube je ale zatím vše ve fázi testování, kdy se zajímají o preference platících a neplatících uživatelů. Navíc u některých videí pracují i na rozlišení 8K.
Vyšší počet reklam
Kromě rozlišení platforma testovala i počet reklam. Momentálně se před zapnutím videa může zobrazovat až pět reklam. Vývojáři během září přemýšleli až nad jedenácti pro ty, kteří se neplatí za YouTube Premium. Mysleli si, že přilákají více platících zákazníků, ale po negativní reakci lidí nad zvýšením počtu reklam přestali přemýšlet.
Síť se snaží uživatele překvapit i pozitivními novými funkcemi. 10. října představila handles. Na YouTube se tak zavedla uživatelská jména, principiálně taková, jako mají lidé například na Instagramu. To fanouškům usnadní objevování obsahu a interakci s tvůrci. Pro mobilní aplikaci se testuje funkce zoomování, kdy si uživatelé budou moci prstem přiblížit nebo oddálit videa.
Vývojáři si připravili i mnoho novinek pro inzerující firmy. Jedna z nich se jmenuje Moment Blast a poskytuje inzerentům prvotřídní umístění na vybraných videích, které se většinou vysílají živě. Budou tak mít možnost zacílit své reklamy na velká sportovní utkání a živé koncerty, které se vysílají na YouTube.
Kromě toho společnost rozšiřuje Discovery Ads, které pomáhá inzerentům vytvářet kreativnější obsah spojený s prodejem zboží, který zaujme více diváků. Tato funkce lidem umožní vidět, zda a kde jsou jejich inzerované produkty dostupné.
Poslední novou funkcí určenou pro inzerenty je Google Ads a Display & Video 360 pomocí které se zjednoduší propagace podcastů a zvukových reklam. Umožní zacílení na posluchače podcastů a bude jednodušší je tak oslovit.