Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek

Slavia se Spartou soupeří nejen na hřišti ale i na sítích. Kdo vede v internetovém derby?

Fotbaloví rivalové Sparta a Slavia mají mnoho sledujících na sociálních sítích. Každý tým je ale zásobuje jinou tvorbou a každý tým má také odlišný počet zhlédnutí. Oba kluby ale mají jedno společné, nadšení pro pomoc tam, kde je třeba. Pro pomoc lidem z Ukrajiny uspořádala Sparta charitativní stream, Slavia zase přátelský zápas.
  16:51

Jak se daří dvěma z nejúspěšnějších klubů u nás na sociálních sítích? Nejen v tabulce, ale i na sítích vede s přehledem pražská Sparta. Stejně jako Slavia se snaží co nejlépe zprostředkovat svým sledujícím nejen užitečné informace, ale i zábavu. K většímu nárůstu počtu nových sledujících jim nedávno pomohl los Evropské ligy, kde si oba týmy vylosovaly jedny z nejtěžších možných soupeřů.

Slavia je jedním z předních klubů u nás. To se odráží i na sociálních sítích, kde má veliké dosahy. V dnešní době se propagace a marketing přesouvá hlavně na různé platformy, kde se tvůrci často s humorem snaží zaujmout co největší počet lidí. To se Slavii daří náramně. Aktivně informují svých více než 222 tisíc sledujících o všemožných věcech jak kolem zápasů, tak i mimo ně. Největší nárůst v jejich počtu v poslední době zaznamenal oficiální účet v den a pár dnů po losu Evropské ligy. V průměru jich denně získají jen pár desítek, ale díky této události jich však jen za tři dny přibylo téměř dva tisíce.

Na TikToku se spíše zaměřují na více humorná a krátká videa. Drží se s dobou a často se zapojují do různých trendů. Za vtipné úpravy videí většinou administrátoři účtu sklidí od sledujících velký úspěch. Oproti Spartě mají sledujících daleko méně, a to přesně 80,2 tisíce. To se odráží i na zhlédnutí jejich videí, které se pohybuje v průměru kolem deseti až dvaceti tisíc. Dále působí také na Facebooku, YouTube, X a Spotify, kam však od července minulého roku nenahráli nic.

Slavia se často zapojuje i do různých dobročinných a charitativních projektů. Na nedávném zápase s Pardubicemi si hráči před zápasem vzali fialové cylindry jako vyjádření podpory lidem bojujícím s rakovinou, v rámci celosvětového měsíce boje proti této nemoci. Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík, který sám bojoval s rakovinou, pak následně předal projektu „Fuck Cancer“ šek v hodnotě sto tisíc korun. Zapojili se i do pomoci lidem na Ukrajině. Uspořádali přátelský zápas se slovenským celkem Zlaté Moravce a výtěžek z něj darovali na nákup terénních sanitek a jiného zdravotnického vybavení.

Spartu Praha sleduje na Instagramu 243 tisíc lidí. Za poslední měsíc týmu přibylo bezmála 10 tisíc nových sledujících. Největší nárůst sledujících fotbalová Sparta zaznamenala 23. února, kdy vyhrála odvetu prvního vyřazovacího kola Evropské ligy proti Galatasaray Istanbul. Výsledek zápasu 4:1 pro Spartu znamenal postup do osmifinále Evropské ligy a také vysoký nárůst nových sledujících. Za pouhé dva dny totiž Spartě přibylo 4,6 tisíce nových sledujících.

Sparta má také mnoho příznivců na TikToku. Tam profil týmu sleduje 213 tisíc lidí a videa mají většinou desítky tisíc zhlédnutí. Nejsledovanější video má dokonce 15,6 milionů zhlédnutí. Objevil se v něm záložník Lukáš Haraslín, který má na sobě přidělanou kameru a skóruje na domácím stadionu svého týmu. Video je rozdělené na dvě části a lidé mohou vidět Haraslína skórovat z pohledu obvyklých kamer a také sledovat, jak to vypadalo z jeho pohledu. Lidé jsou z tohoto záběru nadšení a ptají se, jak se video natáčelo. Video dokonce komentovalo hned několik lidí ze zahraničí, které záběry očividně velmi nadchly.

@acsparta_cz Dát gól doma, to je nejvíc! ⚽️🎯 @BE THE PLAYER #acsparta #pov #bodycam ♬ GIVE IT TO ME X PROMISCUOUS - ALTÉGO

Sparta se stejně jako Slavia zapojil do pomoci lidem z Ukrajiny. V roce 2023 totiž vedení klubu zorganizovalo čtyřiadvacetihodinové živé vysílání na YouTube, ve kterém se objevilo hned několik významných osobností jak přímo ze Sparty, tak i mimo ni. Klubu se za den podařilo vybrat přes půl milionu korun. Vedení klubu se dokonce rozhodlo vyslat k hranicím svůj vlastní autobus, který přivezl ukrajinské mladé fotbalisty z týmu FC Minaj a jejich rodinné příslušníky. Těm tým zajistil ubytování, možnost trénovat a také školní docházku.