Pondělí 24. června 2024, svátek má Jan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Hokejová reprezentace na sítích drtí tu fotbalovou. Její profily mají čísla, o kterým se fotbalistům může jen zdát

Česká hokejová reprezentace boduje nejen na ledě, ale také na sociálních sítích. Na svém Instagramu nasbírala od října minulého roku neuvěřitelných téměř dvě stě tisíc sledujících. Taková čísla nemají ani naši fotbalisté za jedenáct let působení na této platformě. Kapitola sama o sobě je TikTok, kde hokejisté fotbalovou reprezentaci naprosto drtí.
  13:27

Mistrovství světa v hokeji je v plném proudu a sociální sítě české reprezentace jedou na plné obrátky. Hokejový fenomén nyní pobláznil Česko. To, co se povedlo oficiálnímu účtu reprezentace, je něco neobvyklého. Za necelý rok nasbíral už 191 tisíc sledujících, čímž předběhli profil jiné naší reprezentace. Fotbalisté svůj profil se sto osmdesáti osmi tisíci sledujícími budovali zhruba jedenáct let, zatímco hokejová reprezentace to zvládla za necelý rok. Jaký je jejich tajný klíč k tomuto úspěchu?

Fakta mluví jasně. Hokejová reprezentace boduje ve všech směrech. Na ledě se jim daří a díky svým obdivuhodným výkonům se nyní v tabulce drží na druhém místě, hned za Kanadou. Mistrovství světa v hokeji je pro Čechy vždy velký svátek. O to víc si ho fanoušci užijí, když se koná u nás. Enormní zájem o hokej v Česku ukazují i sociální sítě naší reprezentace. V minulém roce svaz ukončil spolupráci s marketingovou společností BPA a přišel tak o všechny své sociální profily, na kterých měl dohromady téměř sedm set tisíc sledujících.

„Budeme mít svoje nové sítě. Nechte to na nás,“ oznámil tehdy prezident Českého hokeje Alois Hadamczik. I na Instagramu si tak založili nový účet pod nickem „ceskyhokej.cz“. Strategie, kterou si stanovili k získání nových sledujících, zafungovala perfektně. Rozhodli se, že za každých deset tisíc nových sledujících darují třem fanouškům dvě vstupenky na aktuální mistrovství. Sto tisíc sledujících dosáhli za necelé čtyři měsíce. Tam však jejich úspěch nekončil. Čísla s blížícím se mistrovstvím stoupala den co den.

Bod zlomu nastal až s mistrovstvím. Od jeho začátku, tedy za pouhých deset dnů, získal jejich instagramový profil přes šedesát tisíc nových sledujících. Každým dnem jich přibývalo někdy až deset tisíc. Úspěch je to vskutku obdivuhodný, což nyní hodnotí lidé na sítích. Převážně na X se strhly debaty hokejových a fotbalových fanoušků o tom, který sport je podle nich zajímavější. „Zajímal by mě nárůst za poslední měsíc. Kdybychom tu pořádali euro, bylo by to jinde. Nicméně když vezmu své okolí, rodinu, známé, tak mistrovství v hokeji řeší každý rok skoro všichni. Fotbal už jen tak polovina. A hodně velké rozdíly jsou vidět hlavně u žen. Tam hokej fotbal válcuje,“ komentuje jeden z lidí na X.

Lidé se v komentářích dohadují a nemohou se shodnout, jaký sport je u Čechů chtěnější. „Hokej mám hrozně rád, ale fotbal a Sparta je víc,“ píše další z lidí na X. „To nejde úplně porovnávat. Sítě FAČR dělají amatéři, hokej do toho pořádně šlápl. Ale po EURU i tak ta čísla budou ve prospěch fotbalu,“ komentuje jiný. Instagramový profil české fotbalové reprezentace má momentálně 188 tisíc sledujících, což je o dva tisíce méně, než kolik má profil „ceskyhokej.cz“. Největší nárůst, co se týče počtu nových sledujících, měla fotbalová reprezentace za poslední roky v červnu 2021, když se hrálo mistrovství Evropy. V té době jich za tento jediný měsíc nasbírali přes sedmnáct tisíc. To je však oproti úspěchu profilu hokejové reprezentace daleko nižší číslo.

Úspěch na sociálních sítích se dá porovnávat také podle počtu lajků. Hokejová reprezentace má aktuálně na svých příspěvcích v průměru přes deset tisíc lajků. Některé mají dokonce ještě více. Fotbalisté jsou na tom v tomto ohledu mnohem hůře. Průměrně na svých příspěvcích nasbírají jen několik tisíc, někdy dokonce jen stovek lajků. Je logické, že jsou tyto statistiky výrazně ovlivněné aktuálním mistrovstvím.

Hokejisté, mistři TikToku

Ještě trochu jiná kapitola je TikTok. I tam má profily jak hokejová, tak fotbalová reprezentace. Nadvláda hokejového národního týmu je tam však ještě znatelnější, než na Instagramu. Zatímco fotbalisty sleduje k datu vydání článku necelých devětadvacet tisíc lidí, hokejisté mají fanoušků znatelně víc, téměř pětašedesát tisíc.

Markantní je rozdíl hlavně v kvantitě obsahu. Zatímco fotbalový profil sdílí videa spíše sporadicky, ten hokejový pochopil, že TikTok preferuje profily, které sdílí obsah pravidelně a často. A u hokejového týmu je to tak nejen v době aktuálního domácího mistrovství. Příspěvky přibývají každý den bez ohledu na to, zda reprezentace, a to ať už mužská, do dvaceti let či ženská, zrovna hraje nebo ne.

Hlavní rozdíl je pak to, že admin hokejové reprezentace a jejího TikToku umí dobře využívat trendy, které zrovna na populární sociální sítí trendují. Příkladem toho je třeba na TikToku aktuálně populární poměrně nemotorné odhalení portrétu britského krále Karla III., malbu admin vyměnil za fotku dvojice Pastrňák a Zacha, která národnímu týmu letí z Bostonu na pomoc.

Oproti tomu fotbalisté jdou spíše formou dynamických sestřihů z příprav, rozhovorů a vtipných momentů. U uživatelů TikToku je populární spíš přístup hokejového účtu. Ten, shodně jako na Instagramu, začal příspěvky publikovat vloni v říjnu, lajků ale posbíral už přes tři miliony. Fotbalisté jsou na stejné síti aktivní od roku 2022, srdíček na všech postech posbírali pouze 240 tisíc.