V poslední době se začaly nejen na sociálních sítích množí spekulace o tom, jaký je původ značek, za kterými stojí populární influenceři. Pravděpodobně největší kritice v posledních dnech čelí Natálie Kočendová, kterou Nela Slováková nařkla z toho, že přeprodává kosmetiku z asijských e-shopů a čas ukázal, že s největší pravděpodobností měla pravdu. Jenže se zdá, že není jediná, kdo tají opravdový původ kosmetiky.
Dominique Alagia je jednou z nejpopulárnějších influencerek současné doby. Je známá především tím, že její obsah je jednoduše nezávadný a neurážlivý. Profiluje se především jako nekonfliktní a transparentní influencerka, kterou má každý rád. Nedávno se však začalo na sociálních sítích spekulovat o tom, že transparentní není přinejmenším co se týká její kosmetické značky.
První vlaštovka kosmetické značky Alagia Beauty byl parfém, který v současné době už dostupný není. Na začátku prosince loňského roku influencerka přišla s novým designem značky a především s novými produkty. Zaměřila se tentokrát na pečující kosmetiku. Začala prodávat vyživující krém, oční gel a dvě séra – jedno s kyselinou hyaluronovou, druhé s vitaminem B3.
Na produktech si prý nechala záležet. „Pracujeme na tomhle všem již dlouhou dobu a jsem tak strašně ráda, že vám to mohu ukázat a mohu se konečně pochlubit,“ napsala na Instagram loni na začátku prosince. Za jejími produkty prý stojí spousta lidí, práce, slz, lásky a vlastně všeho. „Je to splněný sen a to díky vám všem, i díky těm, kteří ve mě věří už od prvního dne,“ dodala dojatě. Složení údajně také vybírala pečlivě na základě toho, co přesně jí vyhovuje a toho, co má ráda.
Spekulace o tom, že na produktech nepracovala ona, se objevovaly téměř od spuštění její nové kosmetické značky. Takové informace se objevují však v drtivé většině případů jakýchkoli značek influencerů, a tak nebylo jasné, jak tomu je v jejím případě. Před pár dny se objevily informace o tom, že by spekulující mohli mít pravdu.
Debaty o Alagia Beauty zesílily ve chvíli, kdy se do ní na sociálních sítích opřel i influencer Tadeáš Kuběnka, o kterém je známé, že se žádné kontroverzi nevyhýbá. O pozadí jejich sporu redakce Antiyoutuber.cz už informovala. Mezi tím se však Kuběnka zmínil i o tom, že Alagia kosmetiku rozhodně nevyvíjela. Prý o původu produktů věděl už od té doby, co se kosmetika začala veřejně prodávat.
Produkty Alagia Beauty se podobají těm od kosmetické značky Bloom Organics. Jedná se o veganskou a cruelty free značku, což tvrdí Alagia i o té své. Balení produktů jsou téměř totožná, liší se pouze v etiketě. Stejné by mělo být i složení, u séra s vitaminem B3 je totožné, u séra s kyselinou hyaluronovou u Alagia Beauty chybí jedna položka ze složení séra od Bloom Organics. Produkty se však zásadně liší cenou. Sérum s kyselinou hyaluronovou od Alagia Beauty stojí 899 korun, to od Bloom Organics v přepočtu zhruba 280 korun. Podobný cenový rozdíl je i u ostatních produktů.
Po tom, co se na sociálních sítích začaly šířit informace o tom, že kosmetiku pouze přeprodává, Alagia mlčí. Z jejího Instagramu však zmizelo propagační video, ve kterém mluví o tom, že jednotlivé ingredience poctivě vybírá a zmiňuje, jak dlouho na projektu pracovala. Nutno také dodat, že z webu Bloom Organics v současné době některé produkty, které prodává i Alagia, zmizely.
Redakce Antiyoutuber.cz Alagiu s prosbou o vyjádření k situaci kontaktovala. Do doby zveřejnění článku však nereagovala.