Čtvrtek 13. června 2024, svátek má Antonín
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Eva Šindlerová | foto: Eva Šindlerová

Šindlerová prý přeprodává oblečení z asijských e-shopů. Teď k ní přišla obchodní inspekce

O Evě Šindlerové a její značce oblečení Pohel Úhledu se vedou diskuze na sociálních sítích už několik měsíců. Mnozí jsou totiž přesvědčení o tom, že s vysokou přirážkou přeprodává oblečení z asijských e-shopů. Teď k ní kvůli tomu přišla kontrola z České obchodní inspekce. Podle ní žádné pochybení kontrola nezjistila, podle mluvčího byly nedostatky řešeny formou doporučení na místě.
  15:40

Eva Šindlerová je známá především uživatelům sociální sítě X. Sice si její jméno většina uživatelů spojí především s tvorbou na platformu OnlyFans, je známá také díky obchodu Pohel Úhledu. Založila ho před několika lety a snaží s ho prezentovat jako místo, kde zákazníci najdou výběrové oblečení z druhé ruky. Některým se ale zdálo, že oblečení výběrové určitě není.

O tom, zda je oblečení od Šindlerové z druhé ruky nebo není, se spekulovalo dlouho. Už předminulý rok se objevovaly porovnávací fotky produktů, které nabízí Šindlerová a produktů z jiných e-shopů. Produkty byly totožné a Šindlerová je mnohdy nabízela se stoprocentní přirážkou. V drtivé většině šlo o Shein nebo Aliexpress, tedy asijské internetové obchody, na kterých není kvalita prodávaných produktů ve velkém množství případů příliš vysoká. Velké pozdvižení na sítích vzbudily na podzim také svetry, které Šindlerová začala nabízet. Prodávala je téměř za 1 300 korun a měly být vyrobené z mohéru, alpaky nebo například kašmíru. Jenže se až nápadně podobaly těm, které nabízel i řetězec Lidl za 349 korun z naprosto odlišného materiálu. Podobnost byla prý náhodná. Prodávala také dvakrát dráž kraťasy, kterými se dříve pochlubila na Instagramu s tím, že je sehnala levně na trhu v zahraničí.

Nutno dodat, že Šindlerová dlouhodobě prezentuje Pohel Úhledu, tedy internetový obchod i ostravskou kamennou prodejnu, jako značku, která se vymezuje proti standardům rychlé módy. Tvrdí, že většina kousků, které nabízí, je nalezená v některém ze second handů. Šindlerová je údajně také všechny viděla a osobně schválila. Obchod má také stálou kolekci, ve které je dostupných více velikostí k jednomu produktu. Jenže ty produkty, které by měly být nakoupené na jiných e-shopech, jsou nabízené právě v kategorii vintage.

Všechny skutečnosti se řešily dlouhodobě na sociálních sítích, diskutujících však nebylo mnoho. To se před pár dny změnilo. Právě uživatelé sociální sítě X, kde je Šindlerová nejpopulárnější, začali rozebírat původ produktů. Celý příběh se navíc díky algoritmu dostal i k lidem, kteří nevědí, kdo Šindlerová je. Česká komunita na sociální síti X tak v posledních dnech neřeší nic jiného, než Pohel Úhledu.

Diskuze vzbudila také sama Šindlerová. Na X totiž napsala, že na ni někdo poslal podal podnět na Českou obchodní inspekci (ČOI), prý právě kvůli původu nabízených produktů. „Přišla k nám kontrola, zkontrolovala původ zboží, zjistili, že máme skutečně všechno z druhé ruky, jelikož to, že jde něco koupit na Sheinu, neznamená, že to nejde ulovit obnošené v sekáči,“ vysvětluje. Údajně společně zkontrolovali původ materiálů, dali si cukroví a se slovy „kdyby to bylo takhle v pohodě všude“ se rozloučili.

Z tvrzení Šindlerové se sice může zdát, že celá kontrola byla bezproblémová a k žádnému pochybení z její strany nedošlo, dostala však podle ní doporučení, že by měla u nabízených produktů používat označení vintage styl. „Česká obchodní inspekce provedla kontrolu uvedeného subjektu, zjištěné nedostatky byly řešeny formou příkazu na místě,“ vysvětluje pro redakci Antiyoutuber.cz mluvčí ČOI František Kotrba, blíže je však nespecifikoval a průběh kontroly také ne. Dodal také, že za minulý rok podání evidují dvě podání spotřebitelů na Pohel Úhledu.

Uživatelům na sítích však nevadí tolik fakt, že by přeprodávala oblečení z asijských e-shopů. Nebyla by jediná, kdo se živí podobným způsobem. Mnohým se však nelíbí právě udržitelná prezentace značky. Někteří u ní nakupují právě kvůli udržitelnosti a teď se cítili podvedení. Šindlerová se sice už delší dobu obhajuje tím, že to, že je oblečení původně z asijského e-shopu, neznamená, že nejde ulovit v náhodném second handu. Podle mnohých je však četnost produktů z asijských e-shopů až příliš vysoká.

Závěrem je vhodné dodat také fakt, že o značce Šindlerové už dlouho diskutovali uživatelé na platformě pro prodej oblečení Vinted. Po tom, co na ni začali odkazovat uživatelé na X však byla smazána. Většina důkazů o původu produktů Pohlu Úhledu se tak už nedá dohledat. Diskuze se sice s důkazy objevuje pravidelně, se stejnou pravidelností však i mizí. Dle domněnek uživatelů kvůli nahlašování ze strany Šindlerové a jejího týmu, jde však pouze o spekulace.

Témata: Eva Šindlerová