Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Girls Without Clothes pod palbou kritiky (9.2.2024) | foto: Instagram.com

Girls Without Clothes opět terčem kritiky. Výrobu přesouvají z Česka na Srí Lanku, prý kvůli tomu, aby vydělali

Česká oděvní značka Girls Without Clothes čelí opět kritice. Minulý týden zveřejnili sexistický inzerát, teď jen o pár dní později oznámili, že přesouvají výrobu oblečení z Česka na Srí Lanku. Proč? Jednoduše proto, aby na oblečení více vydělali. Fanoušci rozhodnutí kritizují, majitel značky je však přesvědčený, že se jedná o dobré rozhodnutí.
  12:33

Česká oděvní značka Girls Without Clothes se na trhu pohybuje už přes deset let. Zaměřují se především na streetwearové oblečení jak pro ženy, tak pro muže. Za úspěchem značky nestojí jenom oblečení, ale i nevšední způsob komunikace. Snaží se být vtipní a fanoušky zaujmout i upřímností. Jenže se zdá, že v posledních dnech se snaží být upřímní a vtipní tolik, že místo toho, aby fanoušky získali, je ztrácejí.

Girls Without Clothes se už od založení prezentovali jako udržitelná česká „cool“ značka pro mladé. Oblečení šili v Česku, ač byly jejich náklady vysoké, na původu materiálů si zakládali. Teď se však majitel Martin Feix rozhodl pro pravý opak. Oblečení začali šít na Srí Lance. Proč? Důvod je jednoduchý, ač se Feix snaží rozhodnutí obhájit sebevíc, za velkou změnou stojí jenom peníze.

Změnu dodavatelů oznámil Feix v pondělí na Instagramu. „Proč jsme se po deseti letech rozhodli hledat výrobce v zahraničí? Zaprvé, zahraniční dílny jsou na výrazně vyšší úrovni než ty české. Ručně ušito v Česku zní sice fajn, ale věřte mi, správně nastavený stroj za x milionů, udělá práci lépe,“ vysvětluje. Druhým důvodem je podle něj minimální mzda výrobců oblečení. V Česku je to zhruba 18 900 korun, na Srí Lance o 18 tisíc méně.

Podle Feixe jednoduše Češi nemají na oblečení vyrobené v Česku peníze. „Koupili byste si naše tričko, kdyby stálo čtyřikrát víc, než tričko od Patagonie, která na Srí Lance také vyrábí,“ ptá se Feix fanoušků značky. Dodává také, že pokud budou vyrábět oblečení na Srí Lance, umožní jim to mít na oblečení větší marži a stejně tak i vyšší zisk.

Jednoduše, jediným důvodem, proč se rozhodl Feix pro změnu dodavatelů jsou peníze. Z jeho slov vyplývá, že mu jde o to, aby vydělal co nejvíc peněz. Prý kvůli tomu, aby značka mohla otevřít kamennou prodejnu. Girls Without Clothes prodejnu v centru Prahy ještě před nedávnem mělo. Brzy ji však museli zavřít, jednoduše kvůli tomu, že už na provoz neměli peníze. Evidentně by ji chtěl Feix otevřít znovu a rozhodl se proto opustit dřívější hodnoty značky.

Poměr cena vs výkon. To je to oč tu běží. Jako zákazníci jste pro nás důležití a je pro nás zásadní nabídnout vám ten nejlepší možný produkt za dostupnou cenu. Buď je pro vás produkt příliš drahý, nebo na něm my nemáme dostatečnou marži pro naše fungování. Česká výroba v tomto boji bohužel není konkurenceschopná a proto jsme se po 10 letech rozhodli hledat v zahraničí. Pokud máme poskytovat produkty, které cenou i kvalitou konkurují těm nejlepším zahraničím značkám, potřebujeme stejné výrobní podmínky. It is, how it is.

12. února 2024 v 14:42, příspěvek archivován: 13. února 2024 v 12:04

A co na rozhodnutí Feixe říkají zákazníci? „Girls Without Clothes se tak zařadí mezi milion dalších random značek. Bavlněné triko z obchodu a na něm obyčejná grafika nebo logo. Co vás má odlišovat od konkurence? Sexistické inzeráty,“ ptá se jeden z nich. Podle Feixe však dílna na Srí Lance má lepší pracovní podmínky než ty v Česku. Zákazníkům však jde především o životní prostředí a jednoduše zmírnění negativních dopadů na životní prostředí, které výroba v zahraničí má. Na podobné komentáře však značka nereaguje a tvrdí, že alespoň budou dávat lidem na Srí Lance práci.

Nutno dodat, že Girls Without Clothes čelí kritice už od minulého týdne. Na svůj web totiž napsali, že na pozici Social media manager hledají kluka. Muži jsou prý jednoduše vtipnější než ženy. V jiném inzerátu měli také napsat, že šéf, s největší pravděpodobností právě Feix, zaměstnance občas plácne přes pozadí. Ač se může jednat o diskriminaci, nic podobného prý cílem inzerátu nebylo. Podle nich mají a měli v týmu hned několik žen. „To, že někoho preferujeme, ještě neznamená, že nikdo jiný nemá šanci,“ informovala značka v emailovém newsletteru.