Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav

Jon Mariánek a výherci jeho druhé soutěže | foto: instagram.com

Nulový efekt Mariánkovy soutěže. Výherci mají nízký počet sledujících, Mariánek se nikam neposunul

Výherci soutěže #JEDUZAJONEM 2 zaujali mnoho lidí. Ani jednomu z nich to ale nijak zvlášť nepomohlo co se týče růstu na sociálních sítích. Z výherce první soutěže je přitom nyní úspěšný influencer, který má přes 100 tisíc sledujících. Samotnému Mariánkovi série videí se dvěma mladíky ani trochu nepomohla. Je téměř jisté, že do konce roku nedosáhne milionu odběratelů.
  10:19

Youtuber Jon Mariánek se dokázal vypracovat na pozici úspěšného českého youtubera. Rád by ale do konce roku získal milion odběratelů, což už se mu nejspíš nepodaří. Měla mu k tomu pomoci série videí, ve které ho navštívili dva výherci jeho soutěže, ani ta ale neměla nijak zvlášť velký efekt. Ani výherci sami nemají kromě skvělých zážitků to, co se povedlo výherci první soutěže a sice zisk desítek tisíců nových sledujících. I když se oba mladíci překvapivě ukázali jako kreativní dvojice, nedokázali svým prezentováním tolik zaujmout a připravili se tak o skvělou šanci stát se influencery. Mariánek musí vymyslet, jakým stylem se bude jeho tvorba vyvíjet dál.

Když Mariánek oznámil, že se výherci soutěže #JEDUZAJONEM 2 stali dva kamarádi Jan Goryczka a Patrik Szotkowski, ozvalo se velké množství lidí, kteří výsledek soutěže kritizovali. Podle nich se totiž tito mladíci ani trochu nehodí pro styl videí, který Mariánek tvoří. Jak se ale později ukázalo, v Goryczkovi a Szotkowskim se mnoho lidí spletlo. Oba se totiž snažili být kreativní a oživit sérii videí, aby diváky bavila co možná nejvíce. A to se jim nakonec také povedlo. „Říkala jsem si, že Stevena už nikdo nenahradí a že to nebude tak dobrý. Ale po prvním videu jsem změnila názor. Kluci jsou sympaťáci. Tisíckrát lepší než se Stevenem,“ chválí oba mladíky uživatelé na YouTube. Oba tak vyvrátili spekulace, které se množily před zveřejněním prvního videa.

Goryczka a Szotkowski se ukázali jako zábavná dvojice, která je pro každou legraci. Oba se dokázali skvěle zapojit do programu, který si pro ně Mariánek připravil a mnoho lidí si také oblíbilo styl jejich vyjadřování. Série videí s nimi má zatím opravdu dobrou sledovanost. První tři videa mají všechna přes 250 tisíc zhlédnutí a lidé se jimi opravdu skvěle baví. I tak ale mnoho z nich neustále srovnává kvality Goryczky a Szotkowskiho s výhercem první soutěže Štěpánem Šrámkem alias Stevenem Gashem. Ten je totiž pro mnohé pořád daleko zábavnější a chlapci mu svým humorem prý nesahají ani po kotníky. Jiní jsou ale proti a podle nich jsou dva mladíci mnohem zajímavější. Šrámek ale dokázal díky Mariánkovi získat mnohem víc.

Šrámek totiž začínal na sociálních sítích v podstatě od nuly. Svým nápadem, kterým se snažil vyhrát Mariánkovu soutěž, na sebe ale upoutal pozornost spousty lidí a později, když se dostal až k youtuberovi do USA, se dokázal prezentovat ještě lépe než kdy před tím. Díky tomu mu začala neuvěřitelným způsobem růst čísla na sociálních sítích a po chvíli měl už desítky tisíc sledujících. Po návratu z USA v tvorbě pokračoval a tak se stalo, že na Instagramu má aktuálně přes 120 tisíc sledujících, což je číslo, kterým se rovná mnohým českým influencerům. Goryczka a Szotkowski ale takový úspěch nemají. I když už jsou s nimi na Mariánkově YouTube kanálu čtyři videa, počet sledujících jim nijak extra nevzrostl.

Lépe je na tom Szotkowski, kterého na Instagramu momentálně sleduje přes 5 tisíc lidí. Goryczku ale sleduje pouze 1700 lidí a zatím se zdá, že jim čísla na sociálních sítích nijak zvlášť neporostou. Je ale možné, že se oba pokusí využít pozornosti, kterou nyní díky Mariánkovi mají a začnou s nějakou originální tvorbou podobně, jako to před nimi udělal Šrámek. Někteří lidé ale zastávají názor, že bez Mariánka se ani jeden z mladíků zkrátka nedokáže prodat a nemají proto šanci prorazit. Szotkowski se snaží přidávat alespoň trochu zajímavý obsah, kterým by si pozornost udržel, ale Goryczka není na sociálních sítích v podstatě vůbec aktivní. Možná právě proto má také o mnohem méně sledujících než jeho kamarád.

Mariánek už dlouho tvrdí, že chce do konce tohoto roku překonat hranici milionu odběratelů na YouTube. Série videí s výherci jeho soutěže mu v tom měla pomoci, ale jak se zdá, tentokrát šlápl vedle. Získal totiž zhruba 2 tisíce nových odběratelů, což je sice hezké číslo, ale rozhodně mu to v jeho cestě za vytouženým milionem tolik nepomůže. Vyhlášení druhé soutěže mělo pro Mariánka asi největší smysl ve chvíli, kdy sociální sítě zaplavila videa, ve kterých youtubera lidé označovali a snažili se zaujmout originální tvorbou. Lidé navíc byli napjatí, kdy Mariánek oznámí, kdo postupuje do finále a samozřejmě také, kdo celou soutěž vyhrál.

Nyní se ale opět uchýlil k obvyklé tvorbě a i když mají jeho videa i nadále velikou sledovanost, není to nic, co by mohlo nalákat nové sledující. „JEDUZAJONEM 2 je pro mě dost nezajímavé. Neber to jako hate, ale nemá to už ten šmrnc. Je to takové jen na sílu. Ten milion odběratelů se ti do konce roku už určitě nepovede, Jone,“ vzkázali Mariánkovi uživatelé na Instagramu. Youtuber si jistě uvědomuje, že by musel přijít s něčím naprosto jedinečným, aby se mu do konce roku opravdu podařilo získat vytoužený milion odběratelů. Před časem tvrdil, že bude přidávat videa, kterými by zacílil na úplně jinou skupinu lidí. Chtěl by například vytvářet videa o editování nebo seberozvoji. Nic takového ale zatím neudělal i když do konce roku už mnoho času nezbývá.

Témata: Jon Mariánek