Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek

Jon Mariánek je jedním z nejrychleji rostoucích youtuberů | foto: instagram.com

Jon Mariánek je jedním z nejrychleji rostoucích youtuberů. Z HeroHero mu chodí přes milion korun

Jon Mariánek, střihač a zároveň dobrý kamarád slavného Jakea Paula, poslední dobou neuvěřitelně roste na sociálních sítích. Jeho účet na platformě HeroHero je dokonce výdělečnější než podcast Kontroverzní. Mariánek se dokázal vypracovat z obyčejného chlapce na multimilionáře, jeho cesta penězům ale nebyla vždy správná. Podílel se například i na pochybném byznysu.
  13:49

Youtuber Jon Mariánek slaví nejen pětadvacáté narozeniny, ale také naprostý úspěch ve své influencerské kariéře. Z nenáviděného mladíka se totiž stal obdivovaný motivátor, kterého i část jeho někdejších kritiků. A že je opravdu za co. Mariánkovi totiž každý den rostou čísla na všech sociálních sítích a je to především díky kvalitnímu obsahu, který se youtuber rozhodl vytvářet. Od urážení Čechů se posunul k radám ohledně cvičení, seberozvoje a také radí, jak vydělávat peníze. Spousta lidí si proto nechce nechat ujít jeho každodenní příspěvky, které jsou na HeroHero, díky čemuž Mariánkovi denně přibývají stovky nových předplatitelů.

Mariánek je ukázkovým příkladem člověka, který se na sobě rozhodl tvrdě pracovat a dokázal se díky tomu dostat na výsluní. Ve svých pětadvaceti letech je díky svému úsilí multimilionář a neustále přichází s novými nápady, kterými by mohl rozvinout svou už tak velmi dobře rozjetou kariéru. Není to dlouho, co se Mariánek rozhodl založit si profil na platformě HeroHero, kam přidává pestrý obsah týkající se vlastních zkušeností a který má zároveň jeho předplatitelům pomáhat.

Mariánkovi každý měsíc přibývají noví předplatitelé a v současné době ho na platformě sleduje 4776 lidí. Youtuberovi přitom znenadání přibylo skoro tisíc nových předplatitelů za necelý den. Měsíční odběr stojí 9 euro a to tedy znamená, že jenom z HeroHero si Mariánek měsíčně vydělá zhruba 1,4 milionu korun. Mariánek ale zaznamenal za poslední dobu extrémní nárůst nových odběratelů také na svém YouTube kanálu. Prakticky denně mu totiž vrůstá počet odběratelů o několik tisíc. Za jediný týden Mariánkovi přibylo 20 tisíc nových sledujících a je tedy dost možné, že do konce roku se mu opravdu podaří získat svůj vytoužený milion odběratelů.

Mariánek si ale také slušně vydělává díky krátkým videím na YouTube, na takzvaných „YouTube Shorts“, kterých přidává opravdu hodně. Jenom videa, která Mariánek přidal za poslední měsíc, mají dohromady přes 7 milionů zhlédnutí. Za 1000 zhlédnutí na Shorts vyplatí společnost YouTube autorovi 3 dolary. Mariánek si tedy vydělá přes půl milionu korun z videí přidaných v jeden měsíc, o starších videích nemluvě.

Youtuber se zároveň také může těšit ze zájmu o jeho klasická videa. Také u nich byla zaznamenaná extrémní sledovanost. Prakticky každé Mariánkovo video překoná hranici 100 tisíc zhlédnutí za necelý den a lidé si jeho tvorbu opravdu chválí. Mariánek si velmi přilepšil díky sérii videí #JEDUZAJONEM, ve které pozval do USA Štěpána Šrámka, obyčejného chlapce kterému změnil život.

Lidé si sérii videí zamilovali a Mariánek proto pozval Šrámka znovu. Tentokrát ho dokonce seznámil se svým nejlepším kamarádem, slavným youtuberem Jakem Paulem se kterým dokonce Šrámek vytvořil skladbu „Chleba“.

Kontroverze a kryptoměny

I když se zdá, že je Mariánek naprosto bezchybný člověk, kterému se splnil sen, ve skutečnosti má za sebou také on několik škraloupů, které stojí za to zmínit. Spolu s Paulem se totiž podílel na velmi pochybném byznysu. Oba začali propagovat vlastní krypto kartičky „StickDix“, které se později ukázaly jako nejhorší možná investice. Jejich cena totiž byla naprosto přestřelená, a pokud chtěl někdo na kartičkách vydělat, musel mít obrovské štěstí.

Jediným způsobem, jak díky StickDix zbohatnout, bylo prodat je někomu za vyšší cenu. Samozřejmě se nenašel skoro nikdo, kdo by si byl ochotný kartičku koupit za vyšší částku, než jakou byla ta původní a v důsledku toho tedy všichni vlastní kartičky, které ve výsledku nemají žádnou hodnotu. Kolem tohoto „byznysu“ se spustila obrovská debata. Všichni byli na Paula naštvaní a označovali ho za podvodníka a zloděje. Paul i Mariánek si ale díky lidem, kteří byli ochotní za jejich kartičky zaplatit, přišli k obrovskému jmění.

Mariánek si také na počátku své úspěšné kariéry znepřátelil spoustu lidí v Čechách. I když tvrdí, že mu šlo pouze o získání pozornosti a nových sledujících, na způsob, kterým se o to pokoušel, někteří lidé dodnes nezapomněli. Youtuber totiž urážel kdekoho. Vysmíval se ostatním youtuberům za jejich vzhled, neustále někoho vyzýval na zápas a také si vzal na mušku několik českých rapperů.

Dokonce se naprosto vysmál zápasnické organizaci Oktagon a jejímu promotérovi Ondřeji Novotnému. „Povím vám příběh o jednom chudém starém z*rdovi z Česka. Jmenuje se Ondřej Novotný a je něco jako Danna White, ale z Číny. Ondro, na Oktagon ti z vysoka s*ru,“ vysmíval se Mariánek Novotnému v jednom ze svých videí, ve kterém dokonce vyzval na zápas Karlose Vémolu.

Mariánkovi prý ale šlo po celou dobu pouze o to, aby sestavil co možná nejpočetnější skupinu lidí, se kterou by poté mohl pracovat a přiblížit jí svůj život. Spousta youtuberů zpětně Mariánka za takové chování uznává a byl to podle nich skvělý tah. To, že se Mariánkovi jeho chování vyplatilo, dokazují také jeho čísla na sociálních sítích. Na YouTube ho totiž sleduje přes 680 tisíc lidí a na jeho hlavním instagramovém profilu 354 tisíc lidí. Videa, ve kterých se svým sledujícím snaží ukázat život, který by mnoho lidí rádo žilo, si oblíbilo opravdu mnoho diváků a ti se nemohou dočkat, s jakým obsahem jejich oblíbený youtuber přijde příště.

Témata: Jon Mariánek