Neděle 23. června 2024, svátek má Zdeňka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Youtuber Shane Dawson natočil video o praktikách amerického řetězce | foto: instagram.com/shanedawson, youtube.comAntiyoutuber.cz

Obchodní řetězec prodává použitou kosmetiku, kterou zákazníci vrátí. Měla by se likvidovat

Obchodní síť outletů prodává kosmetické produkty, které někdo použil a vrátil. Influencer si v obchodě nakoupil kosmetiku, kterou doma zničil, označil a následně ji do obchodu vrátil. O den později v regálech našel jím vrácené poničené zboží. Zákazníci jsou v šoku, nic nechutnějšího prý neviděli.
  14:00

Dekorativní kosmetiku v současné době používá téměř každý. Ne každý si však může dovolit populární a luxusní značky, které nabízejí parfumerie a tak čekají na různé slevy. Některé obchody však nabízejí produkty s velkou slevou, které už pravděpodobně někdo použil.

Po celých Spojených státech jsou velmi rozšířené obchody se zlevněným zbožím, pro které se vžil název discount stores. Jde v podstatě o outlety, ve kterých seženete zboží s výraznou slevou. Obchody nabízejí oblečení, dekorace do interiéru, gauče, nádobí, ale i kosmetiku. V některých případech použitou.

Shane Dawson, jeden z nejznámějším amerických influencerů, kterého proslavily především videa o konspiračních teoriích, zveřejnil nové video. Ukazuje v něm praktiky jednoho z amerických řetězců, který nejmenuje a jeho logo zamazal. I přes to však jde poznat, že mluví o řetězci T.J. Maxx, který má po Spojených státech přes tisíc obchodů a je díky tomu jedním z největších prodejců v zemi.

V obchodě se dá sehnat i velmi levná kosmetika. V některých případech má například zničený obal, díky čemuž ji obchod nabízí s tak výraznou slevou. Mnohdy je i o padesát procent levnější, než v parfumeriích. Sice je kosmetika k dostání s minimální známkou poškození, někdy jsou pánvičky u očních stínů a jiných pudrových produktů rozbité nebo jsou zlomené i rtěnky. Dopředu ale mnohdy nevíte, co si kupujete, protože jsou produkty zabalené. Ve Spojených státech se totiž kosmetika prodává v papírových obalech a pokud jsou navenek neporušené, není důvod předpokládat, že by mohly být uvnitř poškozené.

Dawson na začátku videa povídá, že trvalo několik let ho natočit. Prý měl už delší dobu teorii, že by řetězec mohl prodávat kosmetiku s výraznou slevou nejen kvůli tomu, že jsou zničené, ale i protože je už někdo dřív použil. Právě kvůli tomu se rozhodl teorii otestovat.

Nakoupil si desítky kosmetických produktů, které doma prohlédl. Některé z nich se zdály být v naprostém pořádku, jiné byly poničené, některé oční stíny ale v sobě měly otisk prstu. Ač byl šokovaný, rozhodl se některé z produktů ještě více zničit. Rukou v gumové rukavici do nich stínů například zarazil nehet a původní texturu téměř u všech rozmazal. Následně šel produkty do obchodu vrátit s tím, že si přeje vrátit peníze. Všechno zboží, které vrátil, si zároveň označil malými hvězdičkami uvnitř papírového balení.

O den později se vrátil do stejného obchodu, kam zboží vrátil a koupil si stejné produkty. Po tom, co je pořídil, je v autě otevřel a zjistil, že jsou to přesně ty, které jim o den dříve vrátil. Prodavači tak vrátili mezi ostatní zboží vrácené produkty, aniž by se podívali, zda je někdo použil nebo ne. Takové produkty by se však měly kontrolovat a případně posílat okamžitě na likvidaci.

Prošlé produkty ve slevě

Okamžitě se pod videem začaly objevovat komentáře, ve kterých uživatelé tvrdí, že musí jít jen o rozhodnutí vedení obchodu. Prodejci totiž mají údajně nařízené likvidovat produkty, které už někdo použil. Ne všichni však pravidla prý dodržují. Zákazníci obchodu jsou z videa znechucení, nic nechutnějšího prý neviděli. „Fuj, to je hnus. Už nikdy si tam nic nekoupím,“ píšou pod video.

Video Dawsona má zhruba téměř šestapadesát minut a zmiňuje v něm i další teorie, které se týkají dekorativní kosmetiky. Například je přesvědčený o tom, že cestovní verze produktů jsou vždycky lepší, než ty ve standardní velikosti. Později také porovnává lesky na rty od dvou různých značek, které jsou podle něj totožné. Jeden z nich je však od luxusní značky a druhý od značky z drogerie. Jediný rozdíl je podle něj ten, že je první několikanásobně dražší.

Ve videu také vystupuje influencer Jeffree Star, který popisuje zkušenosti s kosmetickými značkami známých osobností. Podle něj produkty některých značek influencerů, které jsou určené na likvidaci, končí mnohdy v podobných outletech. On sám před několika lety nechal vyřadit rtěnky, protože byly prošlé. Chtěl je nechat zlikvidovat, firma, která mu měla zničení zajistit, však všechny rtěnky prodala do outletu, který je prodával s výraznou slevou. Star se tehdy na sociálních sítích ohradil, situaci vysvětlil a rtěnky prodejce následně přestal nabízet. Takové štěstí prý však ostatní influenceři nemají, protože o tom například nevědí.