Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří

Laduška propaguje kontroverzní e-shop Temu. Je symbolem rychlé módy a zahltil leteckou dopravu

Lada „Laduška“ Kašparová je opět terčem kritiky a opět za to může kontroverzní spolupráce. Spojila se totiž s asijským e-shopem Temu a nově ho propaguje. Je na něm dostupné téměř cokoli za velmi nízké ceny. Lidé ho však kritizují. V poslední době se navíc stal symbolem rychlé módy a mluví se o tom, že zahltil leteckou nákladní dopravu.
  12:42

Lada „Laduška“ Kašparová patří dlouhodobě mezi nejkritizovanější české influencerky. Její profil se totiž za rok proměnil v pomyslnou reklamní plochu. Propaguje v podstatě cokoli – produkty s HHC jen pár hodin po tom, co se objevily zprávy o předávkování nezletilých, napodobeniny parfémů, pochybné soutěže, seznamku i přes to že je zadaná, nebo třeba e-shop, který se stal symbolem rychlé neudržitelné módy. A na věci za pár korun chce ještě slevu.

„Tak máme tady haul z Temu. Jako první tady mám tyhle sponky, podívejte, jak jsou roztomilé,“ povídá na Instagramu v novém videu. Dále ukazuje řetízek, přívěsek na klíče od auta a další doplňky. Video doplnila označením, že se jedná o placené partnerství s e-hopem Temu a fanouškům poskytla také slevový kód na 250 korun. Může se zdát, že jde o zanedbatelnou částku, vzhledem k cenám na e-shopu se za ni dá pořídit v podstatě cokoli, například i zimní kabát.

HAUL Z @temu_czechia !
Použijte kód: dkr5976 na Temu.Noví uživatelé získají kupon v hodnotě 2550 Kč! Navíc zdarma dopravu a 90 dní na vrácení zboží

26. února 2024 v 10:31, příspěvek archivován: 27. února 2024 v 12:17

Co to ale Temu vlastně je? Jedná se o asijský e-shop. Založila ho společnost PDD Holdings, která stojí za podobnou platformou Pinduoduo operující v Číně. Temu funguje jako tržnice na podobném principu jako Amazon nebo třeba AliExpress. Spojuje zákazníky s prodejci, kteří jsou v drtivé většině z Číny a nabízejí cokoli, na co si vzpomenete. Na Temu se dá pořídit nádobí, péče o vlasy nebo třeba i elektronické hračky. Všechny za velmi nízkou cenu a denně nabízejí vysoké slevy, v současné době až 95 procent.

Jenže se zdá, že většina jejích sledujících o slevový kód nejen nestojí, ale celou spolupráci odsuzují. „Nejdřív propaguješ Primark, pak Shein a teď Temu. Proč podporujete takové hnusy,“ ptá se jedna z nich. Reakce na její propagaci jsou totožné. Ač její sledující odsuzovali v podstatě každou její spolupráci, včetně HHC produktů, Temu jim připadá ze všeho nejhorší.

Symbolem fast fashion, tedy rychlé módy, už dávno není jenom Shein nebo jiné řetězce, které najdeme v obchodních centrech po celém světě. V létě se jím stalo pro mnohé Temu, které tehdy začalo dovážet i do Česka. Mnoho produktů, především oblečení, totiž má pochybnou kvalitu a jsou navíc levné natolik, že je otázkou, zda může cena vůbec pokrýt výrobní náklady. Nutno dodat, že pokud chce na e-shopu prodávat více obchodníků stejný produkt, Temu prodej umožní jen tomu s nejnižší cenou.

Minulý týden také agentura Reuters informovala o tom, že růst popularity čínských fast fashion e-shopů, mezi které patří i Shein nebo Temu, zahltil světovou leteckou nákladní dopravu. Oba zmíněné e-shopy totiž posílají do Spojených států nebo Evropy většinu zboží letecky. Jen do Spojených států posílá Temu a Shein denně přes 600 tisíc balíčků. Informace shromážděné konzultační firmou Cargo Facts Consulting ukázaly, že Temu přepravuje denně asi 4000 tun zboží, Shein 5000 tun, firma Alibaba 1000 tun a TikTok 800 tun.

Asijské e-shopy se podle Reuters snaží navíc získat stále více leteckého prostoru pro vlastní přepravu. Letecká přeprava je totiž rychlejší než námořní a prodejci tak mohou lákat na rychlejší dodání. Kapacita v nákladní letecké dopravě je však omezená. Temu si ale údajně v současné době chce pronajmout dvanáct velkých nákladních letadel.

Témata: Laduška