Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor

Natáli Kočenodvá (11.1.2024) | foto: Profimedia.cz

Kočendová o kosmetice z Číny: Že je z Česka prý nikdy netvrdila, teď ale mění popisky u fotek

Natálie Kočendová se po měsíci vyjádřila ke kauze s její kosmetikou. Dodavatele má prý z Evropy, nemyslela, že je něco špatného na tom, pokud on nakupuje její produkty v Číně. Nikdy prý netvrdila, že je její kosmetika vyrobená v Česku. Zdá se však, že tvrdila. Ještě nedávno u některých produktů bylo napsané, že se jedná o českou kosmetiku.
  12:24,  aktualizováno  13:41

Kosmetika Natálie Kočendové se stala pravděpodobně nejprobíranějším tématem posledních dní na sociálních sítích. Od té doby, co ji nařkla Nela Slováková z toho, že produkty, které prodává, jsou nakoupené na AliExpressu, uplynul už měsíc. Debaty na sítích za tu dobu neustaly, naopak zesílily a všichni diskutující čekali na vyjádření Kočendové k celé situaci. Dočkali se ho až ve čtvrtek a je bizarnější, než by se dalo čekat.

Na sociálních sítích se v lednu, po nařčení od Slovákové, začaly šířit porovnávací fotky produktů Kočendové a těch, které se dají sehnat na internetových stránkách Alibaba.com. Jedná se o podobný e-shop jako je AliExpress, Alibaba je však spíše určený pro podnikatele, kteří chtějí nakupovat velké množství daných produktů. Nespočet prodejců tam také nabízí produkty bez loga, které na ně až po objednání produktu výrobce natiskne na základě objednávky nakupujícího.

Kočendová mlčela dlouho a diskutující byli přesvědčení o tom, že se žádného komentáře od ní ani nedočkají.

„Nikdy jsem netvrdila, že jsme česká výroba, že všechny produkty vyrábíme v České republice. Já bych se nikdy neomezila jenom na tento trh, všichni podnikatelé chtějí pro sebe jen to nejlepší. Bohužel naše země je omezena sortimentem,“ vysvětluje Kočendová na Instagramu.

Dodavatele sortimentu, se kterým řeší složení, design, kvalitu a veškeré vlastnosti dekorativních výrobků, má prý z Evropy.

„Nepřišlo mi jako zásadní problém, že má výrobu v Číně, protože 90 procent produkce oblečení, elektroniky a kosmetiky je také z této země,“ popisuje. Produkty údajně splňují veškeré evropské normy a požadavky, Kočendová sama prý produkty používá a za jejich kvalitou si stojí. To, že některý z dodavatelů přeprodává některé produkty na e-shopu Alibaba, ona prý neovlivní.

„Najdete tam všechno, kabelky Chanel nebo Dior, sluchátka Apple,“ vysvětluje.

Jenže vysvětlení se srovnáním s luxusními značkami oblečení a doplňků a značkou Apple nedává příliš velký smysl. Na e-shopu Alibaba se opravdu zmiňované produkty najít dají, ale motivace prodejců je pravděpodobně naprosto odlišná. Zmíněné kabelky tam prodejci nabízejí kvůli tomu, že ty, co se dají koupit v luxusních buticích, jsou jednoduše drahé a proto se vyrábějí napodobeniny, aby si je mohl koupit každý za zlomek ceny. Je otázkou, jestli Kočendová chce říct, že minimálně pět prodejců, kteří nabízejí stejné produkty jako ona, se ji snaží okopírovat, nicméně nic jiného logicky z jejího tvrzení nevyplývá.

Někteří komentující také údajně tvrdí, že Kočendová svou značku prezentovala jako prémiovou, „eko a bio“ kosmetiku. To však Kočendová vyvrací s tím, že slovo „bio“ doopravdy na webu napsané má, nicméně se nevztahuje k označení produktů. Odkazuje totiž na slovo biografie.

Kosmetika Natálie Kočendové

Kočendová v téměř pětiminutovém videu mluví také o tom, že celá kauza spustila zlo a kyberšikanu. Ona je ale silný člověk a tak všechny negativní reakce na její osobu ustojí. Zdůraznila také, že by sledujícím nikdy nelhala. Jenže se zdá, že lhala i v omluvném videu.

Na sociálních sítích se začaly šířit informace o tom, že na instagramovém profilu její kosmetické značky začala měnit popisky u fotek. Proč? U nejednoho příspěvku totiž bylo označení #ceskakosmetika. Kočendová však ve videu tvrdila, že nikdy o kosmetice neřekla, že je vyrobená v Česku. Rozeznat upravené příspěvky je jednoduché. I u těch, které byly zveřejněné před dvěma měsíci se v současné době změnilo datum zveřejnění na čtvrteční. Popisky u příspěvků upravila zhruba dvě hodiny po zveřejnění videa s vyjádřením.

Kosmetika Natálie Kočendové

UPDATE: Po zveřejnění článku kontaktoval redakci Antiyoutuber.cz zdroj, jehož identitu redakce zná, nepřál si ale být jmenován, s novou informací. Na produktech kosmetiky Kočendové je uvedeno, že jsou vyrobené v jihomoravské obci Kobylí. Ač Kočendová ve vyjádření tvrdila, že nikdy neřekla, že produkty v Česku, zdá se, že na prodaných produktech tvrdí opak.