Středa 15. května 2024, svátek má Žofie

Natálie Kočendová | foto: Instagram

Přeprodává Kočendová doopravdy kosmetiku z asijských e-shopů? Zdá se, že odpovídá nejen vzhled, ale i složení

O přeprodeji kosmetiky Natálie Kočendové z asijských e-shopů se na sociálních sítích debatuje už dlouho. Od začátku roku však spekulace zesílily. Její sledující objevili produkty na e-shopu Alibaba, které vypadají totožně jako ty, které prodává Kočendová. A zdá se, že se podobají nejen vizuálně, ale i složením.
  16:00

Informace o tom, že by Natálie Kočendová měla přeprodávat kosmetiku z čínských e-shopů, se šíří na sociálních sítích už v podstatě od té doby, co novou značku uvedla na trh. V poslední době se však nejen mezi sledujícími Kočendové o její kosmetice vede mnohem více debat, než kdy dřív. Kauzu odstartovala Nela Slováková, když ji nařkla z přeprodeje kosmetiky na Instagramu. A ač se Kočendová brání, zdá se, že by Slováková mohla mít pravdu.

„Bohužel to není kosmetika Natálie Kočendové. Je to kosmetika z AliExpressu, kde vám nabízejí personalizované logo, které vám na kosmetiku natisknou,“ napsala Slováková na začátku ledna k videu influencerky Mary Zhu, která produkty Kočendové testovala. Komentář tehdy vzbudil mnoho debat a odstartoval spor mezi Kočendovou a Slovákovou. Kočendová se k celé situaci vyjádřila na Instagramu s tím, že se ji Slováková snaží poškodit a celou situaci řeší právníci.

K nařčením o prodeji kosmetiky z asijských e-shopů se tehdy blíže nevyjádřila. Tvrdila, že se chování Slovákové neslučuje s jejími hodnotami, a tak je jakékoli obhajování pod její úroveň. Sledující obou influencerek téměř okamžitě začali debatovat o tom, která z nich má pravdu a řešili, na stranu které se postaví.

Spor Slovákové a Kočendové a případný soudí proces však naprosto upozadil debatu o tom, zda by některé z nařčení mohlo být pravdivé. Vzhledem k tomu, že konflikt mezi nimi utichl, respektive ani jedna z nich se na sociálních sítích dále ke sporu nevyjádřila, začali sledující hledat produkty, které Kočendová prodává, na asijských e-shopech. A zdá se, že je doopravdy našli.

stories Kateřiny Routové

Na sociálních sítích se v posledních dnech začaly šířit porovnávací fotky produktů Kočendové a těch, které se dají sehnat na internetových stránkách Alibaba.com. Jedná se o podobný e-shop jako je AliExpress, Alibaba je však spíše určený pro podnikatele, kteří chtějí nakupovat velké množství jednotlivých produktů. Nespočet prodejců tam také nabízí produkty bez loga, které tam až po objednání produktu výrobce natiskne na základě objednávky nakupujícího. To by podle diskutujících měl být případ i Kočendové.

Na první pohled jsou produkty Kočendové a těch z Alibaby vizuálně totožné. Shodují se i v nejmenších detailech jako jsou například drobné nápisy s názvy produktů nebo označení jednotlivých odstínů. Mnozí sledující Kočendové však tvrdili, že produkty jsou sice vizuálně totožné, nemusí se shodovat složením. Nutno dodat, že Kočendová ve většině případů na webu podrobné složení produktů neuvádí, zákazníci si musí produkt koupit, aby zjistili, co v něm doopravdy je.

Spekulace o rozdílném složení však nedávno vyvrátila influencerka Kateřina Routová, která vedle působení na sociálních sítích stojí za internetovým obchodem Netestováno.cz. Na Instagramu sdílela fotky složení jak produktů z Alibaby, tak těch od Kočendové. A zdá se, že se u porovnávaných produktů ingredience shodují.

stories Kateřiny Routové

Routová tvrdí, že jejím cílem není žádnou influencerku, která má značku s podobnou kosmetikou, poškodit. „Mám problém s tím, že zákazníci si myslí, že kupují prémiové produkty z české výroby,“ píše na Instagramu. Dodává, že jsou zákazníci o českém původu přesvědčení hlavně kvůli prezentaci značky. „V domnění, že se jedná o prémiové a české produkty, je používají na pleť, oči a rty. Kdyby zákazníci věděli, že původ je z Číny, pochybuji, že by si to dobrovolně dali na obličej,“ dodává. Upozorňuje také na už zmíněný fakt, že produkty na webu nemají ani složení a ani zemi, ve které byly vyrobeny.

Redakce Antiyoutuber.cz Kočendovou kontaktovala s prosbou o vyjádření k jednotlivým nařčením. Zeptali jsme se také, jak plánuje situaci řešit. Do doby zveřejnění článku však na dotazy nereagovala.