Středa 15. května 2024, svátek má Žofie

Nela Slováková nařkla Natálii Kočendovou z toho, že přeprodává kosmetiku z AliExpressu. Situaci prý řeší právníci Kočendové | foto: Tereza MalířováProfimedia.cz

Spor Nely Slovákové a Natálie Kočendové pokračuje. Slováková ji prý poškodila, situaci řeší právníci

Nela Slováková je opět terčem kritiky. Nedávno obvinila Natálii Kočendovou z toho, že přeprodává produkty z AliExpressu. Kočendová se rozhodla, že celou situaci začne řešit s právníky a tvrdí, že ji Slováková poškozuje. Zároveň se ozývají další influencerky, které Slováková obvinila z podobných praktik. Zdá se, že už jim jednoduše došla trpělivost.
  12:06

Na začátku ledna se na Instagramu objevilo video, ve kterém influencerka Mary Zhu testuje kosmetiku Natálie Kočendové. Po chvíli se k produktům vyjádřila i Nela Slováková, jedna z nejdiskutovanějších postav českého showbyznysu. „Bohužel to není kosmetika Natálie Kočendové. Je to kosmetika z AliExpressu, kde vám nabízejí personalizované logo, které vám na kosmetiku natisknou,“ píše Slováková a tvrdí, že „toho“ je plný internet. Prý je alergická na to, když někdo dělá z lidí idioty. Dodává však, že stránky jako AliExpress nesleduje, díky jejím sledujícím však „toho“ má na Kočendovou dost.

Od té doby už uplynulo několik týdnů a zdálo se, že se Kočendová k nařčení vyjadřovat nebude. Opak je pravdou. Na Instagramu v úterý večer popsala, že se celou situaci rozhodla řešit. „Paní Slováková toto tvrzení nesměřuje jen k mé osobě, což jsem si stihla všimnou za dobu jejího podnikání,“ vysvětlila. Dodává, že Slováková napadá i jiné ženy a snaží se jim uškodit, čímž podle ní škodí jen sama sobě.

S ohledem na to, že Slováková sama provozuje e-shop s kosmetickými produkty, který je zaměřený na stejnou cílovou skupinu, se stává konkurencí Kočendové. „Jedná se o nekalosoutěžní jednání, které upravuje občanský zákoník a může být i trestným činem,“ vysvětluje Kočendová s tím, že nařčení v současné době řeší její právní zástupci. Dodává, že Slovákovou osobně nezná. Její chování se neslučuje s jejími hodnotami, a proto je jakékoli obhajování pod její úroveň. „Přeji jí, aby v životě našla samu sebe a dařilo se jí nejen v životě, ale i v podnikání, aby nemusela být tak jedovatá,“ dodává.

Ke Kočendové se brzy přidala i influencerka a sportovkyně Nikola Mičková alias Nicky Nellow. V minulosti totiž Slováková nařkla jednu z jejích blízkých kamarádek Simonu Hedler, která také prodává plavky, z toho, že je přeprodává z AliExpressu. „Když jsem se jí zastala, přišla šikana i na moji osobu. Vysmívala se, sdílela moje fotky, chodila psát urážky na Instagram e-shopu, pro který jsem fotila. Tohle se dělo několik let,“ vysvětlila na Instagramu. „Pojďme ukončit neustálé šikanování od Slovákové, které už několik let nemá konce,“ dodala.

V prosinci minulého roku Slováková z kopírování a údajného přeprodávání produktů z AliExpressu obvinila i influencerku Kateřinu Kosíkovou, která představila nové produkty své značky Dida. Slováková nejprve obvinila Kosíkovou z kopírování, protože na produkty nechala napsat nápis „xoxo“, který dříve používala ona. Následně začala tvrdit, že Kosíková navíc přeprodává produkty z AliExpressu, což podle ní dokazuje i přítomnost anglických nápisů na produktech Kosíkové.

Nutno dodat, že na AliExpressu a podobných e-shopech skutečně existují produkty podobné těm, které Slováková kritizuje. Na sociálních sítích se například šíří porovnávací fotky produktů Kočendové a těch, které jsou dostupné na jednom z asijských e-shopů. Design obalů je sice v některých případech podobný, to však nedokazuje, že se opravdu jedná o produkty totožné.

Nelze zároveň zapomenout na to, že i Slováková má za sebou několik dramat spojených s její značkou oblečení. Nejznámější je bezesporu kauza týkající se roušek s aktivním stříbrem, které měly téměř zázračně ochránit před nemocí covid–19. Roušky začala prodávat na začátku pandemie, v době, kdy se mezi lidmi na celém světě šířila největší panika z neznámého viru. V té době tvrdila, že je testovala Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně a toto tvrzení podpořila údajným protokolem z univerzity. Nicméně se brzy ukázalo, že se nejedná o oficiální univerzitní dokument. Tehdy se proti ní obrátila široká veřejnost, a mnozí její kritici tvrdili, že nelehkou situaci využívá ke zbohatnutí. Její případ tehdy řešila i Česká obchodní inspekce.

Nedávno začala Slováková navíc prodávat jednorázové vlhčené ubrousky. Pochlubila se na Instagramu, že se jejímu novému produktu skvěle daří. Jenže je velmi nápadně podobný tomu, který je dostupný na některých asijských e-shopech. I kvůli tomu je Slováková znovu terčem kritiky. Žádnému z jejích kritiků vlastně ani tolik nevadí, že někdo prodává zboží z asijských e-shopů. Vadí jim jednoduše fakt, že Slováková rýpe pravidelně do ostatních a zároveň dle nich dělá to stejné, co kritizuje.

Slováková šikovně využila slávu, kterou jí přineslo vítězství v reality show Hotel Paradise, a s podnikáním začala skrze prodej plavek pod značkou Neonky.