Čtvrtek 10. října 2024, svátek má Marina
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Carrie Kirsten a produkty OnGlazz | foto: instagram.com/iamcarriekirsten

Jako dárek pro mazlíčky doporučují influenceři skleněné desky s fotkami. Reklamy na OnGlazz jsou zpátky

Skleněné desky OnGlazz opět před Vánoci zaplnily sociální sítě. Influenceři už netvrdí, že jde jen o ideální dárek pro vaše blízké. Podle některých desky navíc pomáhají s motivací nebo že mohou potěšit i vaše čtyřnohé mazlíčky. Podle uživatelů na sítích je reklama invazivní, výrobce si z negativních komentářů nic nedělá.
  10:28

Období před Vánoci je na sociálních sítích už tradičně spojené především s reklamami na různé produkty. Firmy jednoduše chtějí zvýšit prodej jejich produktů a influenceři v mnoha případech propagují v podstatě cokoli. Objevují se reklamy na parfémy, produkty na vlasy nebo doplňky stravy. Některé reklamy jsou však podle některých uživatelů sociálních sítí až příliš invazivní, například ty na skleněné desky OnGlazz.

OnGlazz je značka, která vyrábí a prodává personalizované skleněné desky s fotkami. Proces objednávky je jednoduchý, vyberete si jakoukoli fotku, nahrajete ji na web a za pár dní vám přijde skleněná deska s natištěnou fotkou ve zvoleném designu za zhruba tisíc korun. Desítky influencerů na sítích však nabízí slevové kódy, díky kterým můžete ušetřit.

Sice se idea skleněných desek zdála mnohým od začátku poměrně sympatická, brzy však především kvůli nespočtu mnohdy bizarních reklam influencerů změnili názor. „Celý můj život se vždycky točil kolem zvířat. Neměl jsem totiž moc kamarádů, takže jsem si hrál se zvířaty a měl jsem i třeba šest mazlíčků,“ povídá Samuel Samake na TikToku. Jako mladší dával dárky i jeho mazlíčkům a tak se ve spolupráci s OnGlazz rozhodl tradici z dětství obnovit. „Pokud bys i ty hledal nějaký dárek, který bys chtěl dát svému čtyřnohém kamarádovi, koukni na stránky OnGlazz,“ dodává.

Video Samakeho se řadí bezpochyby letos mezi ty nejbizarnější způsoby propagace skleněných desek. K čemu by psovi nebo fretce byla skleněná deska s jejich fotkou, je totiž otázkou, kterou si položil nejeden uživatel na sociálních sítích. „Možná by bylo lepší jim dát nějaké jídlo a ne desku s obrázkem. Co s ní asi budou dělat,“ myslí si jeden z nich. „Hezký dárek pro blízkého. Zvířátkům udělá největší radost pamlsek nebo nová hračka,“ píše pod video profil chovatelských potřeb Petopia. Oficiální profil OnGlazz však na TikToku Samakemu za video poděkoval. Bez zvířat by totiž svět prý nebyl tak veselý, což je sice pravda, nicméně zda zvířata budou díky desce veselejší, je přinejmenším diskutabilní.

Ne všechny reklamy jsou stejné jako od Samakeho. Influencerka Hanka Gelnarová například propaguje OnGlazz proto, aby si připomněla, proč začala se cvičením. Nechala si na desku vytisknout porovnávací fotky před hubnutím a po zhubnutí, aby měla každý den na očích, že začala cvičit proto, aby se cítila ve svém těle lépe. „Vždycky když to vidím, ještě více mě to nakopne,“ vysvětluje.

Mezi další influencery, kteří desky propagují, patří například Honzi Michálek, Carrie Kirsten, Andrea Nguyen, Nykki, která byla součástí skupiny 5Angels, nebo například Claire Bendová. Každý z nich má svůj unikátní slevový kód, díky kterému mohou zákazníci, respektive jejich fanoušci, ušetřit. Influencerů od minulého roku značně ubylo, nicméně jsou sociální sítě stále plné reklam na zmiňované produkty. Navíc obsah na sítě tvoří i značka samotná. Její zaměstnanci ukazují například proces balení objednávek, natáčejí různé ankety a trendová videa. „Já už prostě nemůžu, to OnGlazz je všude,“ myslí si jeden z uživatelů na TikToku.

Podle Lukáše Hudečka, spolumajitele OnGlazz, je však nejdůležitější pozitivní zpětná vazba, kterou dostává ve vyšší míře. Snaží se totiž pracovat s trendy, sledující bavit a interagovat s nimi. Některým se proto podle něj může zdát, že je reklama příliš výrazná. „Asi tomu rozumíme. Ale pozitivní zpětná vazba stále suverénně převažuje nad tou negativní. Co je pár komentářů typu „vaše reklamy vidím všude“ oproti desítkám tisíc spokojených zákazníků, pozitivním recenzím a další upřímné a krásné zpětné vazbě, která se k nám dostává,“ vysvětluje Hudeček pro redakci Antiyoutuber.cz. Dodává také, že tento rok oproti minulému až třikrát snížili počet spoluprací. Navíc podle něj snižují i počet oslovených influencerů a investici do výkonnostního marketingu.

OnGlazz na českém trhu působí od roku 2020 a už od začátku je mnozí kritizují především kvůli způsobu reklamy. Jejich videa jsou před Vánoci všude a nejeden uživatel si myslí, že ho právě způsob propagace od nákupu odradil. „Ještě jednou na mě někde vyskočí reklama na vyp*caný Onglazz a tu pí*ovinu si koupím jenom abych to mohl rozm*dat o zeď,“ píše jeden z uživatelů na sociální síti X.

Nutno dodat, že výrobce skleněných desek není kritizovaný jen kvůli tomu, že jeho reklama je podle mnohých invazivní, ale i kvůli kvalitě desek. Minulý rok po Vánocích se na TikToku objevilo video Hedviky Hrazdírové alias Hedinky, ve kterém si stěžovala, že jí fotka z desky zmizela po tom, co ji otřela vlhkým hadříkem. Ač výrobce před vlhkem varuje, mnozí jednoduše nečekali, že jsou desky až tak citlivé, že natištěná fotka zmizí okamžitě po otření. Deska se podobným způsobem zničila údajně i dalším. Mezi ty, kteří desku otřeli, se zařadila i influencerka Maru Rosecká. Reagovala tehdy na video Hrazdírové s tím, že se jí stalo to stejné. Letos však produkty OnGlazz opět propaguje a vyzdvihuje především dostupnost nového vánočního balení desek.

Ač tehdy video viděly statisíce uživatelů a někteří tvrdili, že se jim stalo něco podobného, podle Hudečka bylo falešné. „Video bylo falešné. Zmíněná influencerka si desku nejprve sama poškodila vlastní vinou a následně pro zvýšení své sledovanosti natočila toto video, kde ji na kameru poškodila omylem,“ vysvětluje. Podle něj měla Hrazdírová natočit video, ve kterém vše uvádí na pravou míru, nicméně k jeho vydání nikdo nedošlo.

Hudeček také tvrdí, že varování před vlhkem na web umístili kvůli tomu, že je otírání vlhkým hadříkem bezpečné jenom na 99,9 procent. „Pokud desku čistíte běžným způsobem a zároveň ji nenecháte přes noc někde na balkóně či ve sklepě, tak by měla vydržet čištění suchým hadříkem a obvykle i tím vlhkým. Pokud budete vysloveně chtít potisk zničit, smazat, odstranit – povede se vám to,“ popisuje. Podle něj je zkrátka bezpečnější otírat desky suchým hadříkem.