Čtvrtek 13. června 2024, svátek má Antonín
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Obchod Spike natáčí ankety s dětmi | foto: instagram.com

Děti jsou posedlé botami za desítky tisíc korun. Jeden e-shop na tom postavil reklamu

Spike, obchod, který prodává stylové boty, se také velmi angažuje na TikToku. Sebastian Lyang a Raul Rogriguez natáčí různé ankety a v mnohých figurují teenageři. Ti mají překvapivě velký přehled o všech teniskách a někteří dokonce vlastní kousky za desítky tisíc korun. Trend znalosti tenisek se rozšířil díky rapperům, sportovcům a celebritám.
  17:00

Obchod Spike nabízí stylové mikiny, kraťasy, ale ze všeho nejvíc je známý díky pestré nabídce bot, jejichž cena se pohybuje v rozmezí od několika tisíců korun až po statisíce korun. Hlavní tváří obchodu jsou influencer Sebastian Lyang a jeho kamarád Raul Rogriguez. Oblečení a boty, které obchod nabízí, jsou navíc v posledních několika letech symbolem jakéhosi trendu, který si oblíbilo mnoho lidí. Nejen z toho důvodu se tedy vedení rozhodlo založit TikTok profil obchodu, na kterém jsou převážně vidět Lyang a Rodriguez. Ti dělají různé ankety a několikrát také natočili rozhovor s dětmi školního věku, které měly oblečení za desítky tisíc korun. Ty jsou ale kvůli ceně jejich outfitu kritizované.

Ač se to některým lidem může zdát naprosto nepochopitelné, mnoho lidí se předhání v tom, jak moc cenné kousky oblečení se jim podařilo získat. Z oblékání se do stylového oblečení se stal v podstatě trend, ale nejvíc se mezi mladými řeší boty. Existuje tolik druhů stylových bot, že by je málokdo dokázal spočítat. I přes to se ale najde mnoho lidí, kteří mají dokonalý přehled o všech typech a zároveň znají jejich cenu. To dokázaly také děti, které byly zpovídané Lyangem ve videu. Nejen, že úplně přirozeně mluvily o botách, o kterých mnoho lidí nikdy neslyšelo, ale zároveň samy vlastní některé velmi drahé kousky.

Všichni tři chlapci, které si Lyang vybral na rozhovor, totiž měli boty v hodnotě přes dvacet tisíc korun. Dva z nich dokonce obuli boty luxusní značky Balenciaga a v komentářích pod videem, které má na TikToku skoro milion zhlédnutí, se do chlapců lidé okamžitě pustili. „Styl mají no, ale myslím si, že za dvacet tisíc si koupíš užitečnější věci. Jako malý jsem si hrál venku a bylo mi jedno, co mám za boty. Rodiče asi baví utrácet. Ono by je to přešlo, kdyby si na to museli vydělat,“ komentují video uživatelé na TikToku. Video má nejspíš takovou sledovanost právě proto, že jsou z něj někteří lidé naprosto v šoku.

Podobné ankety s dětmi dělají Lyang a Rodriguez velmi často a reakce na ně jsou v podstatě stejné. Je totiž více než jasné, že si děti na boty nevydělaly, ale opravdu jim je koupili jejich rodiče. Mnoho lidí se ale také udivuje nad samotným trendem. Nejen děti, ale i dospělí totiž rozebírají ty nejrůznější značky bot, jejich cenu a kvalitu a právě to některé lidí naprosto zaráží. „Já nechápu tuhle generaci. Boty zná od A do Z a navíc za ně utrácí takové peníze. Sakra, já ani nevím, o čem ty lidí mluví. Nike a Adidas poznám, ale co to do*rdele říká,“ diví se lidé na TikToku.

Trend znalosti bot velmi podporují umělci a především rappeři. Rap je totiž v posledních letech velmi populární a interpreti po celém světě si velmi zakládají na svém image. Podle webu The Collector boty vyjadřují individualitu a osobní identitu více než jakýkoliv jiný módní kousek. Trend byl započatý už v minulosti, když se stylové boty, především tenisky, staly součástí basketbalu. Od té doby jsou například populární boty Jordan, které byly vyrobené pro basketbalistu Michaela Jordana, který je považovaný za nejlepšího basketbalistu všech dob.

@spike_prague CO ŘÍKATE NA JEJICH VKUS?😎 #spikeprague #tenisky #czech #trending #sneakers #interview #obleceni ♬ original sound - Spike

Podobně tomu bylo i v případě rapperů, herců i jiných sportovců, kteří jsou pro spoustu lidi vzorem. Ti totiž začali prezentovat různé outfity, které od nich okoukali jejich fanoušci a ti samozřejmě začali vést diskuze, jaký typ oblečení se jim nejvíce líbí. Někteří světoznámí rappeři začali spolupracovat s různými značkami a vytvořili s nimi ve spolupráci speciální kolekci bot. Právě takové boty jsou nejvíce žádané. Jednou z nejvýraznějších spoluprací je spojení rappera Kanyeho Westa a značky Adidas.

West i Adidas promovali nový produkt a mnoho lidí si chtělo tyto boty koupit, protože byly velmi populární. Vlastní kolekce spustili také další rappeři a tak se stalo, že za nedlouho mnoho teenagerů neřešilo nic jiného než boty. Otázkou ale je, kde berou na drahé kousky oblečení a bot peníze. Některým dětem boty kupují rodiče, jiní si na ně šetří a veškeré úspory poté utratí za koupi vysněného páru bot, ale nezbudou jim peníze na nic jiného.