Středa 15. května 2024, svátek má Žofie

ilustrační snímek | foto: instagram.com

Termohrnky jsou nová posedlost TikToku. Stojí tisíc korun a někteří kvůli nim stanují před supermarkety

Stanovali byste před supermarketem jenom kvůli termohrnků, které jsou populární na TikToku? Mnoho lidí totiž ano. Uživatelé TikToku si v posledních měsících oblíbili termohrnky značky Stanley natolik, že by pro získání jejich limitované edice udělali cokoli. Třeba se v supermarketu i poprali. Termohrnek stojí více než tisíc korun a měl by udržet pité studené i jedenáct hodin.
  14:41

TikTok má novou posedlost studeným pitím. Ne ale v jen tak ledajaké formě, uživatelé po celém světě touží po speciálním termohrnku značky Stanley. Touží po něm statisíce uživatelů, někteří kvůli tomu, aby získali jeho speciální edici, stanovali celou noc před supermarketem. Svůj Stanley Cup chce jednoduše každý a udělal by pro něj cokoli.

Kde se bizarní posedlost termohrnky vlastně vzala? V roce 2022 se na TikToku začal šířit trend, ve kterém se uživatelé snažili propagovat pití vody. Přezdívali ho WaterTok a jeho základní myšlenkou sice bylo pití vody, nicméně ve většině případů nebyla čistá, ale plná různých sirupů a ledu. Mnohdy nešlo o slazené sirupy, ale o ty bez kalorií a tak se brzy začali objevovat kritici trendu, kteří upozorňovali na rizika nízkokalorických sladkých nápojů. Tou dobou se však začínala rodit posedlost termohrnky značky Stanley. Jsou totiž velké a jsou schopné udržet nápoj studený několik hodin. Proto své speciální nápoje lidé začali míchat do nich.

WaterTok brzy, stejně jako většina trendů na TikToku, zmizel, nicméně posedlost hrnky značky Stanley vzrostla. Navíc začali hrnky propagovat i uživatelé, kteří se zaměřují na obsah spojený s ekologií. Hrnky by měly udržet nápoje studené jedenáct hodin a teplé jen o čtyři hodiny méně. Měly by být také velmi odolné, na TikToku se totiž nedávno začalo šířit video, ve kterém uživatelka ukazovala ohořelé auto po nehodě, jediné, co bez větších známek poškození přežilo, byl právě termohrnek.

Nejpopulárnější je hrnek The Quencher, který se prodává za 45 dolarů, tedy za více než tisíc korun. Některé modely jsou na eBay k mání za více než 800 dolarů. The Quencher byl uveden na trh v roce 2017. V roce 2019 byl ale odstraněn z webových stránek společnosti Stanley, přestože byl k dispozici i prostřednictvím jiných kanálů. TNebyl totiž z hlediska marketingu a výroby prioritou. O jeho návrat na webové stránky společnosti Stanley v roce 2020 se zasloužily především ženy stojící za e-shopem The Buy Guide. Blogerky se sešly s vedením společnosti Stanley, aby spolupracovaly na strategii, která by využila sílu „žen prodávajících ženám“. To zahrnovalo najímání influencerů, kteří by vytvářeli obsah s lahví a používali affiliate odkazy pro generování provizí.

A nová strategie fungovala natolik, že když před nedávnem vyšla speciální edice StanleyCupu se Starbucks, někteří stanovali před supermarkety jen proto, aby ho mohli dostat. Na Tiktoku se později objevila videa, ve kterých některé ženy kvůli hrnkům přistoupily ke rvačce. Hashtag #StanleyCup má nyní na TikTokiu 7,2 miliardy zhlédnutí a denně přibývají další.

@danimarielettering Thirsty after you catch on fire? @Stanley 1913 is like no problem i gotchu #fyp #carfire #accident #stanleycup ♬ original sound - Danielle

Boom zájmu přinesl společnosti Stanley 1913, která stojí za zmiňovanými termohrnky, obrovský nárůst zisku. Podle odhadů CNBC se zisky pravděpodobně výrazně zvýší, protože tržby za loňský rok dosáhnou přibližně 750 milionů dolarů, což je prudký nárůst oproti 70 milionům dolarů ročních tržeb dosažených v roce 2020.

Kdo za úspěchem značky ale stojí doopravdy? Nejvíce se na sociálních sítích mluví o prezidentovi společnosti Terenci Reillymu, který byl jmenován již v roce 2020, přičemž předtím působil jako marketingový ředitel společnosti Crocs pro obuv. Reilly by měl být právě tím, díky němuž se boty Crocs staly z nenáviděných pantoflí populárním módním doplňkem.