Středa 8. května 2024, Den vítězství

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Od natáčení v metru přes myšlenky na Římskou říši až k podivínům v posilovnách. Nejlepší trendy z TikToku

Trendy na TikToku v téměř uplynulém roce mnoho uživatelů inspirovaly, nebo přinejmenším bavily. Cítí se díky nim sebevědomější, odbourávají sociální úzkosti, umí pojmenovat jakoukoli emoci dvěma totožnými slovy a někteří se cítí v posilovně bezpečněji než kdy dřív. A to vše jen díky aplikaci pro sídlení krátkých videí.
  19:18

Popularita TikToku neustále roste a v současné době ho má nainstalovaný v telefonu téměř každý dospívající. Sice před ním mnozí varují, vzhledem k tomu, že se na něm objevuje mnoho hrozivých trendů, stále převládají ty pozitivní. Uživatelé se začali natáčet v metru, ukazovali chlípné muže v posilovnách nebo vzpomínali na římskou říši.

Holka z metra

Tube girl, tedy v překladu holku z metra, viděl v létě na TikToku pravděpodobně každý. Sabrina Bahsoon se začala natáčet při cestě do práce či za kamarády metrem, měla sluchátka v uších a tancovala. To všechno před ostatními cestujícími. Díky sérii videí si vytvořila velmi úspěšnou kariéru, o spolupráci s ní měly zájem světově známé firmy, spolupracuje například s kosmetickou značkou MAC.

Zároveň však vytvořila trend, díky kterému se mnozí cítí sebevědomější. Mnozí se díky ní odvážili natáčet videa v metru a začali být mnohem uvolněnější a některým se podařilo alespoň minimálně potlačit sociální úzkosti. Autorka sama říká, že se z tube girl stalo něco jako „hnutí“ o sebevědomí a možná i o trochu zajímavější cestě do práce. Ráda prý sleduje, jak se lidé při napodobování jejích videí baví, takže je to pro ni srdeční záležitost.

Side eye

Přemýšleli jste někdy o tom, jak vyjádřit znechucení, překvapení nebo zvědavost jedním výrazem? Pro mnohé byla letos odpověď jednoduchá – #sideeye trend. Na začátku roku celý TikTok miloval side eye trend, který vznikal postupně ze dvou videí. Co trend ale vlastně znamená? Jedná se o pohled stranou, který může znamenat znechucení, zvědavost, podezření, překvapení, nesouhlas, cokoliv jiného, nebo zároveň kombinaci všeho zmíněného. V podstatě takový pohled není nic nového, úplně však ovládl TikTok. Označení #sideeye zobrazilo téměř 5 miliard uživatelů.

Čím byl trend populárnější, tím rychleji se dostával do různých států po celém světě. Obyvatelé jednotlivých zemí si následně začali oblíbené slovní spojení doslovně překládat, oblíbená byla například polská nebo německá verze. U nás překlad vznikl také. „Bombastické boční oko, kriminálně ofenzivní boční oko,“ zní z videa.

@winston_da_ween Replying to @hi.username75 ♬ LMAO THE VIDS - RAHHHHHHHHHH

Podivíni z posiloven

Chodit do posilovny může být pro některé těžký úkol. Ne každý se totiž cítí příjemně, když cvičí před cizími lidmi, kteří ho při tom mohou sledovat. Na TikToku se tento rok šířil trend, kdy ženy na videa zachycovaly, jak chlípně se někteří muži v posilovnách chovají. Natáčely například pohledy mužů při tom, jak dřepují nebo zkrátka jejich mimiku, když se předkloní. Ne všichni s trendem souhlasili, nejedna žena se díky němu začala cítit v posilovně bezpečněji.

Myšlenky na Římskou říši

Jak často myslíte na Římskou říši? Pokud pravidelně, nejste v tom sami, jak ukázal jeden z nejpopulárnějších letošních tiktokových trendů. Ženy se ve videích ptaly mužů, jak často myslí na Římskou říši a mnozí odpověděli, že několikrát týdně, nejeden z nich i denně. Prý je jednoduše fascinuje, jak vyspělá celá říše byla. Podle historiků muži nad Římskou říší přemýšlejí tak často kvůli tomu, že byla jakýmsi prototypem patriarchátu.

Brzy se však objevily i ženské verze Římské říše, protože ony evidentně ve většině případů na stovky let zaniklou civilizaci nemyslí. Některé myslely například film Barbie, jiné na seriál Euphoria, jehož pokračování se neustále odkládá a někdo také na kosmetiku. Jednoduše, mnoho uživatelů si díky Roman empire trendu našel svou vlastní Římskou říši.

Život ve filmu Wese Andersona

Scénárista a režisér Wes Anderson má velmi osobitý styl co se týče filmů. Už jen podle barev snímků se dá poznat, že prošly jeho rukama. Andersonovy filmy by mohly být žánrem samy o sobě, jsou totiž jednoduše zvláštní a výstřední. Nejznámější jsou bezpochyby Grandhotel Budapešť nebo Asteroid City. Mnozí uživatelé TikToku se rozhodli, že by i oni chtěli mít život jako v jeho filmu, a tak se o tom alespoň pokusili. Uživatelé si hráli se škálou barev, kompozicí a dlouhými statickými, často symetrickými, záběry. Videa zobrazovala běžné scény od všední rutiny při vaření ranní kávy až po intimní okamžiky, jako je vítání prvního dítěte v páru.

@danclemt Vacations but #wesanderson #wesandersontrend #colors #accidentallywesanderson #foryou #pourtoi #foryoupage #summer ♬ Obituary - Alexandre Desplat

Deinfluencing

Po influencerech se na TikTok dostali letos také deinfluenceři. Snažili se poukázat na to, že ne všechno, co vám váš oblíbený influencer doporučí, potřebujete. Ať už jde o oblečení značky SKIMS od Kim Kardashian, hrnky na pití, oleje na rty nebo masážní přístroje. Jenže trendy se mění rychle, to, za co dáte jeden měsíce klidně i tisíce korun, může být za měsíc, ale klidně i týden, nahrazeno něčím jiným, co budou influenceři doporučovat a přísahat, že to změní váš život zásadně k lepšímu. Smysl trendu byl jednoduchý – skončit s trendy.

Za zmínku stojí také trend „Girl Summer“, v překladu holčičí léto. Ženy po celém světě prosazovaly bezstarostný přístup k životu v letních měsících. Velmi oblíbený byl také stárnoucí filtr, o kterém experti tvrdí, že je velmi realistický a mnozí si oblíbili také fotky jako z ročenek z devadesátých let. U něj je však problém, že fotky vytvářela umělá inteligence v externí aplikaci, jenže nikdo neví, kde fotky vlastně končí.