Pátek 6. prosince 2024, svátek má Mikuláš
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vinted má problém, uživatelé nedostávají zaplaceno za objednávky. Na vyřešení se prý pracuje

Platforma pro prodej a nákup oblečení Vinted řeší problém. Prodávající totiž nedostávají peníze za prodané zboží, ač ho kupující už dávno dostal. Tým Vinted prý na vyřešení problému usilovně pracuje. Příčinu odhalili a dělají všechno proto, aby své peníze všichni dostali.
  17:28

Platforma pro prodej a nákup oblečení Vinted na začátku minulého roku spustila novou funkci plateb za zboží. Už od spuštění ji však provází mnoho problémů. Na začátku přicházeli o peníze kvůli podvodům kupující, teď dělá problémy prodávajícím. Neproplácí jim prodané zboží.

Prodej a nákup oblečení přes Vinted byl dříve založený především na komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím. Dvojice si musela napsat, dohodnout se na ceně a kupující musel poslat prodávajícímu peníze přímo na jeho účet. To se od minulého roku změnilo. Teď už stačí zaplatit přes speciální tlačítko a Vinted vše zařídí pro obě strany. Prodávajícímu peníze pošle hned po tom, co si zboží kupující vyzvedne.

Platby však dělají v poslední době problémy. Nejen na veřejném fóru na Vinted, ale i na TikToku, se objevuje mnoho negativních zkušeností. Uživatelé platformy se zlobí, že nedostávají peníze za odeslané a vyzvednuté objednávky. „Kupující už dávno balík přišel, ale Vinted mi to nechtěl uznat a myslel si, že jsem balík ještě neodeslala. Okamžitě jsem se obrátila na podporu a napsala jsem jim ohledně toho asi deset zpráv,“ popisuje uživatelka @devilwearsprada na TikToku.

Dodává, že na odpověď čekala zhruba pět dní a i přes to jí z týmu Vinted nikdo neporadil, jak dostat peníze zpátky. Napsali jí jen, že na vyřešení problému pracují. „Pak jsem zkusila napsat kupující s tím, že má Vinted nějakou chybu. Slečna mi potom peníze poslala,“ dodává. V komentářích videa se brzy začalo objevovat mnoho uživatelů, kterým se stalo v podstatě to stejné. Většina z nich se však shoduje, že problémy s podporou Vinted vyřešili zhruba do dvou dnů.

Vedení Vinted problém s platbami zaznamenalo už před několika dny. „Především se všem uživatelům, kterých se zpoždění plateb týká. Jde o technický problém a usilovně pracujeme na jeho vyřešení,“ vysvětluje pro redakci Antiyoutuber.cz Magdalena Szlaz, manažerka PR a komunikace Vinted. Aby všechny uživatele Vinted uklidnili, zveřejnili údajně v Centru nápovědy zprávu, která na chybu upozorňuje. Zároveň prodávajícím uživatelům poslali i zprávu do aplikace.

Tým Vinted příčinu potíží údajně odhalil a v současné době dělá všechno pro to, aby ji odstranil. Szlaz ujišťuje všechny, kteří ještě nedostali peníze, že jsou v bezpečí. Mimo jiné pracují na všech stížnostech uživatelů a v moment, kdy je vyřeší, bude stav objednávky u prodávajících opraven a peníze za zboží dostanou. Zároveň upozorňuje, že u mnoha členů už k nápravě došlo.

Podle slov Szlaz je v současné době automatické rušení objednávek vypnuto a každý uživatel by měl mít možnost dokončit objednávku sám v moment, kdy kupující převezme balík. Pokud tuto možnost nemají, měli by se obrátit na podporu, která jim s vyřešením problému poradí. „Prosíme všechny o trpělivost a aby opakovaně nevytvářeli žádosti o pomoc se stejným problémem,“ dodává. Podpora by měla pomoct každému.

Nutno dodat, že na podzim minulého roku Vinted řešil také problém, který se týkal nového způsobu plateb. Protože mnoho uživatelů nevědělo, jak přesně platby fungují, brzy jich začali zneužívat podvodníci. Tvrdili například, že pro dokončení transakce je nutné se přihlásit do internetového bankovnictví, čímž mohli mnozí přijít i o desítky tisíc korun. Podobné problémy jsou však už na ústupu.