Mnozí influenceři sice radí, co a koho sledovat, jejich sledující mají ale jasno. Už nechtějí sledovat je. Ač sociálním sítím dříve kralovali, teď o ně jejich sledující ztrácejí zájem. Sice se snaží zaujmout stávající publikum novým obsahem, zdá se, že se jim to příliš nedaří, sledující jim totiž mizí raketovou rychlostí.
Nejsledovanější českou influencerkou na Instagramu je Anna Šulcová. Proslavila se především díky YouTube, kam začala tvořit videa už před více než osmi lety. Natáčela videa z jejího každodenního života, ukazovala, co si koupila za oblečení a nebo se zaměřovala na trendová videa tehdejší doby. Od té doby se na její tvorbě příliš nezměnilo. Navíc oproti dřívějšímu obsahu se snaží motivovat ke zdravému životnímu stylu, ukazuje videa z cest a nedávno začala sdílet rekonstrukci nového bytu. Navíc už delší dobu nahrává podcast s partnerem Vladislavem Houškou, který by měl být jakousi výpovědí mladých mužů a žen, jenže podle kritických reakcí je spíše výpovědí toxického muže, kterému jeho partnerka ve všem nekriticky přitakává.
Šulcovou v současné době sleduje na Instagramu téměř milion uživatelů a všichni už v podstatě zapomněli na všechny kauzy, které se s jejím jménem pojily. Včetně té z roku 2021, kdy společně s Jakubem Gulabem navázala spolupráci s Úřadem vlády. Ve videích na TikToku chtěli vyvracet dezinformace, které se šířily o covidu–19, v prvním videu se však dostali jen k tomu, že ukazovali prostory Strakovy akademie, tedy sídla Úřadu vlády. Za kampaň měli původně influenceři dostat dva miliony korun, což vzneslo velkou vlnu kritiky. I to však Šulcová ustála.
V současné době se dá tvrdit, že na sociálních sítích Šulcová tak nějak existuje. Zahrála si v bizarním filmu Cool girl, dva slovenští youtubeři o ní nahráli písničku, byla na billboardech jako součást kampaně značky Tezenis. Bezesporu je Šulcová jednou z nejúspěšnějších českých influencerek. Jenže se zdá, že obsah, který tvoří, už většinu jejích sledujících tolik nezajímá. A pravděpodobně je nezajímá natolik, že jí přestávají sledovat na Instagramu. Zároveň se v poslední době objevují na sociálních sítích názory, že Šulcová přestává být pro „influencerskou scénu“ relevantní. A zdá se, že spekulace začínají být pravdivé.
Na základě dat z webu Socialblade.com, který analyzuje data ze sociálních sítí, Šulcovou za poslední měsíc denně přestalo sledovat na Instagramu v průměru sto lidí, celkem přišla o tři tisíce sledujících. Nutno dodat, že web poskytuje konečný počet získaných sledujících, tedy rozdíl počtu follows a unfollows. U influencerů je obvyklé, že se pohybují v takzvaných zelených číslech, tedy že počet sledujících převyšuje počet těch, kteří ho sledovat přestali. To však není případ Šulcové. Odliv sledujících z jejího Instagramu je dlouhodobý, klesající počet sledujících můžeme sledovat více než rok. Pro srovnání, Leoš Mareš je v podobné kategorii počtu sledujících jako Šulcová, a denně ho na Instagramu v průměru začne sledovat přes 150 lidí.
Nejde však jen o Šulcovou. Podobně klesá počet sledujících i Tereze Hodanové, která dříve vystupovala pod přezdívkou Teri Blitzen. Začala natáčet ve stejné době jako Šulcová a tehdy byla nejvýraznější českou influencerkou, ukazovala oblečení, natáčela o kosmetice, po určité době se však rozhodla z „nálepky“ Teri Blitzen vymanit. Od té doby se věnuje spíše mentálnímu zdraví, sebelásce, cvičení a jednoduše zdravému životnímu stylu. Nutno dodat, že má za sebou také nejednu kontroverzi. Na Instagramu má v současné době téměř 450 tisíc sledujících a za poslední měsíc ztratila v průměru 85 sledujících. Nicméně se zdá, že ona už ani netouží po tom být mainstreamovou influencerkou a její obsah je poměrně úzce zaměřený, a tak je zřejmé, že počet jejích sledujících bude dlouhodobě klesat.
Ve stejné době jako Hodanová a Šulcová tvořila na YouTube i Carrie Kirsten. Stará videa sice už na rozdíl od Šulcové smazala, nicméně k období největší slávy youtuberů neodmyslitelně patří i ona. Kirsten také na sociálních sítích v poslední době spíše existuje, než že by přispívala jakýmkoli hodnotným obsahem, i přes to však sledující pořád baví. Je otázkou, zda za to můžou kauzy, které se s jejím jménem spojují, i díky nim ji však v průměru začalo sledovat za poslední měsíc denně v průměru 37 lidí.