Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert

Influencerka Erika Eliášová končí s Instagramem. Od teď bude sdílet příspěvky za dvě stovky měsíčně

Erika Eliášová se loučí se sociálními sítěmi. Alespoň tedy částečně. Většinu příspěvku teď bude sdílet výhradně za platební bránou. Měsíčně si lidé budou zaplatit téměř dvě stě korun. Prý je na čase se posunout od sdílení soukromí veřejně. Podobně se před časem rozhodla i modelka a moderátorka Diana Kobzanová.
  16:00

V poslední době se stalo v Česku téměř pravidlem, že si každý influencer nebo jiný tvůrce zakládá profil na některé z platforem pro monetizaci obsahu. V mnoha případech tomu už ani nepředchází nový projekt, influenceři jednoduše postupně přesouvají vlastní tvorbu za platební bránu. Jako postupný přesun však není možné označit odchod Eriky Eliášové z Instagramu. Většinu obsahu totiž bude sdílet už jen pro ty, kteří si za něj zaplatí.

Eliášová je influencerka, která se však profiluje především jako podnikatelka. Na sociálních sítích sdílí veřejně mimo svůj osobní život velmi často informace o tom, v čem podniká a radí ostatním, v čem a jak mají oni podnikat. Pravděpodobně i díky radám získala na Instagramu přes sto tisíc sledujících. Jenže ti už se téměř nic o ní bez zaplacení nedozví.

„Rozhodla jsem se, možná jako první český influencer, zveřejňovat veškerý obsah z osobního života, Stories i videa, pouze předplatitelům. Pokud se tedy nepřidáš k odběratelům předplatného, uvidíš už jen zhruba pět procent toho, co nasdílím,“ píše Eliášová na Instagramu. Několik let prý vkuse sdílí know-how, myšlenky a nápady všem veřejně, teď už je podle ní však čas se „posunout“. „Dávám všanc své soukromí,“ píše. Dodala také, že v současné době odmítá veškeré rozhovory a jediný přístup k ní bude pouze přes předplatné na Instagramu.

„Hodnotový obsah“ bude prý Eliášová sdílet dál veřejně. Mezi vybraných pět procent, která hodlá sdílet veřejně, patří také sdílení toho, co „bude dělat svět hezčím místem“. Co konkrétně má takový obsah být je však otázkou, která zůstala bez odpovědi. „Na dovolenou, do mého soukromí a do mojí hlavy už se mnou ale pojednou jen mí subscribers. Z komentářů to vypadá, že si někdo myslí, že když zůstane, tak mu asi strhnu peníze z karty nebo co,“ dodává Eliášová.

Eliášová se rozhodla všechny příspěvky umístit za platební bránu na Instagramu. Předplatné stojí 199 korun měsíčně. Poměrně překvapivě se rozhodla zůstat na Instagramu a nemonetizovat obsah například pomocí české platformy Herohero.co, což dělá většina jejích kolegů influencerů, respektive jiných tvůrců. „Uvidíme se za zdí,“ dodala Eliášová. Upozorňuje zároveň na to, že plánuje i několik předplatných rozdat zdarma. Uvědomuje si totiž, že ne každý věrný fanoušek si ho může dovolit.

Podobně jako Eliášová se před nedávnem rozhodla i modelka a moderátorka Diana Kobzanová. Drtivou většinu obsahu, který vytvoří, sdílí právě pouze na platformě Herohero.co. Příležitostně několik příspěvků sice zveřejní, největší část tvorby si však mohou zobrazit pouze ti, kteří zaplatí šest euro měsíčně. Takových lidí je k dnešnímu dni 480.

Nelze nezmínit ani kontroverzní Nelu Slovákovou, která se také nedávno rozhodla monetizovat vlastní soukromý obsah. Nejdříve lákala na „vkusné erotické fotky“, teď se snaží nalákat předplatitele na exkluzivní obsah, který nikdo jiný neuvidí. Podle informací redakce Antiyoutuber.cz by onen exkluzivní obsah měla být fotka jejího nového účesu.