Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund

Erika Eliášová chtěla na Instagramu sdílet obsah jenom předplatitelům. Teď se zdá, že z jejího plánu sešlo

Influencerka Erika Eliášová před nedávnem na Instagramu oznámila, že končí se sdílením obsahu zadarmo. Prý od té doby ti, co si její profil za dvě stovky měsíčníky nepředplatí, uvidí jen zhruba pět procent sdíleného obsahu. Jenže teď její velkolepé oznámení zmizelo a zdá se, že její plán nevyšel tak, jak původně zamýšlela.
  11:19

Influencerka Erika Eliášová nedávno oznámila, že končí s Instagramem, respektive alespoň s obsahem zadarmo. Jenže se nakonec ukázalo, že její byznys plán pravděpodobně nefungoval tak, jak předem plánovala. Není ale jedinou českou influencerkou, které její placený profil nevyšel. Po několika dnech svůj profil na platformě Herohero.co zrušila například i Natálie Kočendová.

Eliášová se velkolepě se sledujícími na Instagramu rozloučila zhruba před dvěma týdny. „Rozhodla jsem se, možná jako první český influencer, zveřejňovat veškerý obsah z osobního života, stories i videa, pouze předplatitelům. Pokud se tedy nepřidáš k odběratelům předplatného, uvidíš už jen zhruba pět procent toho, co nasdílím,“ psala Eliášová tehdy na Instagramu. Několik let prý vkuse sdílí nejen know-how, ale i myšlenky a nápady všem veřejně, v ten moment už podle ní však nastal čas se „posunout“. „Dávám všanc své soukromí,“ psala. Dodala také, že v současné době odmítá veškeré rozhovory a jediný přístup k ní bude pouze přes předplatné na Instagramu.

Její měsíční předplatné stojí na Instagramu zhruba 200 korun. Ač nejspíš předpokládala, že o její exkluzivní obsah bude mít zájem nespočet fanoušků, pravděpodobně tomu tak nebylo. Z Instagramu totiž její příspěvek o tom, že se loučí s těmi, kdo si její obsah nepředplatí, zmizel. A nejen, že zmizel onen příspěvek, kterým oznamovala, že mizí z Instagramu, zmizelo i její odhodlání sdílet většinu svého obsahu jen za poplatek. Na Instagramu teď sdílí obsah jako dřív a tak nějak pravděpodobně doufá, že se na její loučení zapomene. Jenže to se nestalo.

Už v době, kdy Eliášová oznámila odchod z Instagramu, se o jejím kroku poměrně aktivně diskutovalo a mnoho diskutujících její krok tehdy nepochopilo. Ptali se, kdo je za dvě stovky zvědavý na to, kam jezdí Eliášová na dovolenou a co řeší v soukromém životě za problémy. V současné době se však o to víc řeší její krok „zpátky“. „Asi nikdo nebyl zvědavý na její stories za 200, tak to utnula. Trapas,“ myslí si jedna z jejích sledujících. Podobný názor na celou situaci má i mnoho dalších sledujících.

Eliášová není jedinou influencerkou, které pravděpodobně nevyšel její plán s monetizací obsahu podle plánů. Příkladem může být například Natálie Kočendová, která koncem února oznámila, že si založila profil na platformě Herohero.co. Chtěla sdílet rady ohledně líčení, focení, modelingu a cvičení. Ve většině případů, když si nějaký influencer založí profil na některé z platforem pro monetizaci obsahu, fanoušci okamžitě za exkluzivní obsah chtějí platit. Tak tomu však nebylo v případě Kočendové, den po zveřejnění profilu si její obsah předpláceli průměrně tři lidi. Její měsíční předplatné stálo sedm euro. V současné době však už profil nelze dohledat.

V tomto kontextu nelze nezmínit Nelu Slovákovou, která se před časem rozhodla, že bude sdílet vlastní spoře oděné fotky pouze za poplatek také na Herohero.co. Na její odhalené tělo evidentně slyšel nejeden fanoušek, v současné době si její profil předplácí 833 uživatelů. Teď však některé z nich nalákala Slováková pravděpodobně zbytečně. Na Instagramu totiž před nedávnem zveřejnila prohlášení, že se chystá velká životní změna, ale že se o ní dozví jenom předplatitelé. Nakonec se však ukázalo, že se jenom ostříhala.