V dnešní době je na sociálních sítích plno lidí, kteří mají desítky i stovky tisíc sledujících. Někteří toho dosáhli několikaletou dřinou a jiní využili období, kdy se z nějakého důvodu stali poměrně rychle populárními. Problém ale je, že někteří influenceři ztrácejí popularitu a ačkoliv mají tisíce sledujících, nejsou zkrátka tolik relevantní jako kdysi. Tím pádem se o nich ví, ale oni sami nedokážou, nebo možná ani nechtějí, se svojí popularitou pracovat více. Pojďme se společně podívat na pět influencerů, kterých se to týká.
Natálie Hrychová
Natálie Hrychová je mladá influencerka, která zaznamenala největší nárůst sledujících v období, kdy byla v Česku populární platforma Musical.ly, předchůdce dnešního TikToku. Hrychová se spřátelila s několika „musery“ a společně natáčeli na Musical.ly videa. Když ale tato éra skončila, povědomí o Hrychové pomalu začalo klesat. Teprve dvacetiletá slečna se ale rozhodla pokračovat v tvorbě a věnovat se tomu, co ji baví ze všeho nejvíc, tedy zpěvu. Hrychová totiž zpívala už od svého dětství a na YouTube přidala několik písniček, které se setkaly s obrovským úspěchem. Nazpívala například známou skladbu Pátá z muzikálu Rebelové, kterou v originále zpívá Zuzana Norisová. Její cover má dnes přes 18 milionů zhlédnutí.
Hrychová si později uvědomila, že pokud se má opravdu prosadit, musí se převážně věnovat hudbě, ale zároveň ji také baví tanec. Začala se mu proto věnovat a jeho styl se rozhodně nedá srovnávat s tím, jak kdysi tancovala na Musical.ly. Hrychovou nyní na Instagramu sleduje 220 tisíc lidí a její YouTube kanál odebírá 177 tisíc lidí. Ačkoliv je to krásné číslo, mladá influencerka se v podstatě nezapojuje do žádných projektů a na sociální sítě přidává pouze obyčejné fotky a videa, která se týkají její hudby. Mimo to také propaguje různé kosmetické produkty.
Annie Camel
Annie Camel, vlastním jménem Anna Veselá, je mladá influencerka, kterou na Instagramu sleduje bezmála půl milionu lidí. Veselá započala svou kariéru na YouTube, kdy v roce 2015 nahrála své první video ve svých jedenácti letech. Poté přidala několik dalších videí a její sledovanost začala výrazně stoupat a videa postupně začala mít i statisíce zhlédnutí. Vše ale dokázalo překonat video, ve kterém si Veselá obarvila vlasy na fialovo. Video totiž už tehdy překonalo hranici milionu zhlédnutí. Také ona se rozhodla natáčet na platformu Musical.ly, kde se setkala s úspěchem. Rostla jí čísla také na ostatních sociálních sítích a Veselá se podobně jako Hrychová rozhodla zkusit své štěstí v pěvecké kariéře.
Veselé se začalo dařit a vydala hned několik úspěšných singlů, přičemž některé mají na YouTube přes milion zhlédnutí. Veselá ale zároveň pokračovala v tvorbě různých vlogů a tutoriálů, ale ty mají poslední dobou velmi nízkou sledovanost. Influencerka se sice často vydává natáčet do zahraničí, ale její tvorba je zkrátka pořád stejná a na YouTube už není tak populární, jako kdysi. Protože má ale na Instagramu statisíce sledujících, je její profil doslova zahlcený různými spolupracemi a placenými propagacemi. Její jméno ale není už tolik atraktivní jako kdysi. „Lol, vůbec jsem nevěděla, že ještě něco děláš. Sledovala jsem tě jako malá, ale pak si se nějak ztratila,“ píše Veselé jedna z uživatelek na Instagramu.
Pjay
Patrik Jareš alias Pjay se nejvíce proslavil díky tvůrcům na Musical.ly. Dělal jim totiž jakéhosi manažera, organizoval různé akce a pomáhal jim tvořit hudbu. Velmi známá je například Basic Boy, kterou Jareš vytvořil spolu s influencerkou Dominikou Elisherovou alias Mínou a která byla svého času virální. Protože se ale většina těchto tvůrců rozhodla osamostatnit, Jareš tak musel ve své tvorbě pokračovat sám. Pokusil se vytvořit několik skladeb, ale ne všechny se setkaly s úspěchem. Jarešovi se za jeho kariéru podařilo na YouTube získat přes 25 milionů zhlédnutí, protože byl svého času velmi populární. Poměrně hodně známá je také jeho skladba Učitel, na které spolupracoval spolu s youtuberem Karlem „Kovym“ Kovářem.
Jareš se ale rozhodl, že skladbu s Elisherovou odstraní, protože spolu měly neshody. Nyní je ale hudebník v koncích. Jeho tvorba totiž nikoho nezajímá a zaznamenal proto výrazný úpadek sledujících. Někteří věrní fanoušci ho ale stále podporují. „Jsem rád, že ještě tvoříš a snažíš se posouvat. Vyrostl jsem na tvých songách. Vítej zpátky,“ komentují uživatelé na YouTube Jarešovo poslední video, které je už půl roku staré. Jareš také spolupracoval s donáškovou službou Wolt, které udělal reklamu v podobě videoklipu. Zpíval, co vše si může u Woltu objednat a také si nabarvil vlasy na modro, protože modrá je pro Wolt typická. Lidé ale z jeho skladby příliš nadšení nebyli.
Někteří jsou ale překvapení, že ještě tvoří hudbu, protože si mysleli, že už se rozhodl svou kariéru ukončit. Mnozí si ale Jareše vybavují a to i přes to, že už nemá svůj typický červený sestřih. V jednu chvíli se ale zjistilo, že Jareš dělá taxikáře. Ten tvrdil, že to dělá pro zábavu, ale je možné, že mu zkrátka došly peníze.
Natálie Grossová
Natálie Grossová je jednadvacetiletá influencerka, zpěvačka a herečka. Málokdo ví, že Grossová je dvojnásobnou mistryní světa ve stepu. Už od dětství se ale převážně věnovala zpěvu a dokonce si zahrála v několika muzikálech, kde opravdu excelovala. Objevila se také v několika seriálech a filmech, kde si ji lidé velice oblíbili. Vždy ale měla blízko také k ostatním influencerům, se kterými tvořila různá krátká videa. Velmi probírané bylo také její přátelství s influencerem Adamem Kajumim, se kterým trávila poměrně hodně času a jeli spolu na dovolenou do Dubaje.
Grossovou sleduje na Instagramu bezmála 65 tisíc lidí, ale už dlouhou dobu není mladá influencerka ničím výrazná. Objevila se sice několikrát ve videích firmy Relax, kde zpívala, ale poslední dobou se tolik nesoustředí na práci influencerky, ale sociální sítě spíše zahlcuje videi z její pěvecké a herecké kariéry. Mnoho lidí ale její zpěv kritizuje. „Jako moje rychlovarná konvice. Takhle kazit tak krásnou písničku. To je hrozný, velká katastrofa,“ reagují na zpěv Grossové uživatelé na Instagramu. Grossová je sice možná populární v hereckém prostředí, hraje totiž v několika muzikálech, nejvíce se proslavila muzikály Mýdlový princ, Čarodějka, Fantom opery a Ples Upírů, ale povědomí o ní na sociálních sítích už rozhodně není takové, jako tomu bylo kdysi.
Kristal Shine
Kristal Shine je mladá tiktokerka a zpěvačka ze Slovenska. I když má na sociálních sítích obrovský počet sledujících, na TikToku ji sleduje přes půl milionu lidí, Shine je zkrátka ve své tvorbě naprosto monotónní. Podle některých lidí Shine pouze těží ze své krásy a nic ve skutečnosti neumí. Jednadvacetiletá slečna se přitom rozhodla zkusit své štěstí v hudbě. Natočila hned několik videoklipů, které ale neměly nijak valnou sledovanost. Lidé si sice její zpěv chválili, ale zároveň jí psali, aby trochu ubrala na úpravě hlasu. Shine se prý chce nyní hudbě věnovat na sto procent.
Její instagramový profil je ale naprosto přehlcený různými reklamami. Shine totiž neustále propaguje ženské kosmetické produkty a to opravdu ve veliké míře. Na jednu stranu na tom není nic špatného, protože si vydělává co možná nejvíce peněz. Kvůli tomu, že ale není nijak zvlášť originální a kreativní je zároveň také nevýrazná. Nedávno se objevila v organizaci Clash of the Stars, kde se rozhodla zápasit. „Kdo je Kristal Shine? Nikdy jsem o ní neslyšel. Ok, má čísla, ale vůbec jsem nevěděla, že někdo takový existuje. Total nezajímavá holka,“ reagovali na její přítomnost v organizaci lidé na sociálních sítích. Je tedy možné, že Shine brzy upadne v zapomnění a ztratí i zbytek své popularity.