Středa 15. května 2024, svátek má Žofie

Kazma | foto: Herminapress

Kazmův rok 2023: Od tvůrce Shopaholic Adel a tajemné Dany až k vyprodaným kinům a bizarní hře

Letošní rok vzbudil Kamila Bartošek alias Kazma na sítích nejednu debatu. Už od začátku roku se spekulovalo o tom, zda stojí se tajemným profilem Já jsem Dana, později mnozí tvrdili, že je Shopaholic Adel jeho výtvor. Ani jedno však nebyla pravda. V létě pak uvedl do kin film ONEMANSHOW: The Movie a začala tak nekončící bizarní sága.
  18:00

Jestli se o někom hojně diskutovalo na sociálních sítích celý rok, byl to bavič Kamil Bartošek, známý jako Kazma. Češi řešili téměř každý jeho krok a ač ze začátku roku na sítích aktivní nebyl, mnozí byli přesvědčení, že za některými kauzami stojí právě on. Nakonec však pouze přepsal rekordy české kinematografie a naštval nejednoho uživatele na sítích.

Bartošek na konci loňského roku ze sítí zmizel. Tvrdil, že už si prý vydělal dost peněz a tak se rozhodl stáhnout. Sice čas zamýšlené pauzy nijak nespecifikoval, nikdy nevyloučil, že se brzy vrátí. Netrvalo dlouho a doopravdy se letos v létě vrátil v tom nejbizarnějším slova smyslu, nicméně vzbudil debaty už na začátku roku.

Pravděpodobně každý si vybaví tajemný profil na TikToku „Já jsem Dana,“ o kterém byli mnozí přesvědčení, že za ním stojí právě známý bavič. Na sítích se v lednu denně objevovala videa s tajemnou Danou, která se sice jenom představila, v jejím pozadí se však objevovaly některé ze symbolů, které Bartošek napsal na kontejner s autem, který před lety zakopal. Pod zveřejněnými videi se daly těžko najít komentáře, které nebyly o Kazmovi. „Že by teď Kazma zakopal Danu? A celé Česko ji bude hledat,“ přemýšlel jeden z uživatelů.

Kazma však mlčel a tak se místo odpovědí objevovaly jenom další otázky. To podpořil také fakt, že se do celé kauzy zapojila i Shopaholic Adel. V jednom z videí profilu Dany se totiž objevila čísla 7369, tedy soutěžní čísla Adel ze Superstar a ona se tak stala zásadní součástí konspiračních teorií na sítích. Mnozí totiž byli přesvědčení, že Shopaholic Adel je výtvor Kazmy a všechny kontroverze s ní spojené má na svědomí Bartošek, který stále mlčel. Shopaholic Adel došla tak daleko, že začala sama tvrdit, že se na vytvoření jejího charakteru podílelo několik osob, mezi kterými byl i Kazma.

Brzy však Kauza s Danou i Shopaholic Adel utichla a v květnu se ukázalo, že za ní nestojí Kazma, ale mimo jiné i populární youtuber Karel Kovář alias Kovy. Hlavní myšlenka videí prý byla poukázat na nadměrné používání sociálních sítí a ukázat, jaký dopad mohou mít na duševní zdraví člověka. Veřejnost však tvrdí, že přesně takovýmto záhadným projektem, využívání sítí tvůrci spíše zvýšili, než snížili. Navíc se na kampani přiživil Martin „Mikýř“ Mikyska, který ji propojil s kampaní ministerstva vnitra na datové schránky. Za práci si podle Refresheru řekl o 285 tisíc korun.

Krátce po velkolepém odhalení Kovyho kampaně o duševním zdraví se však Bartošek vrátil doopravdy. Na začátku června se totiž začaly objevovat informace, že jeho nový projekt míří do kin. Ve videu, které se šířilo po TikToku, stálo „ONEMANSHOW: The Movie 2023" a Kazma diváky oslovil s tím, že určitě nečekali, že se objeví v kinech. V té době začala zbytečně nekončící sága Bartoškova filmu.

Letní měsíce si bezesporu přivlastnil Kazma. Po celé zemi se objevovaly jeho symboly a dokonce se mu podařilo nabourat se do systému Clash of the Stars a festivalu Rock For People, kde se také objevily jeho symboly na obrazovkách, které byly po stranách velkého pódia. Tehdy už bylo jasné, že film Bartoška míří do kin 17. srpna. Mnoho debat vzbudil také trailer na něj. Na velmi krátký okamžik se v něm totiž objevila fotka influencerky Shopaholic Adel a na závěr Kazma tvrdil, že diváci mají přijít do kina co nejdřív. Kdo totiž dřív přijde, ten dřív i hraje. Tehdy však ještě nikdo netušil, co se na sítích začne po zhlédnutí filmu mezi diváky odehrávat.

V srpnu se diváci po měsících spekulací konečně dočkali nové One Man Show. Obsah filmu je v podstatě irelevantní, odhalil v něm například, co se vlastně tehdy stalo se zakopaným autem a mluvil o bývalé partnerce. Diváky si však získal speciální hrou s kartičkami a šifrou, díky čemuž vyprodal stovky kin po celém Česku. Diváci totiž mohli vyhrát milion dolarů jenom díky tomu, že na film do kina zašli. Dostávali kartičky, které fungovaly jako platební karty k trezoru s penězi. Pokud by byla výherní, trezor se otevře. Šlo ho však otevřít i pomocí kódu, který mohli diváci složit pomocí nápověd zmíněných ve filmu.

Mnozí však tou dobou už začali být z celé kauzy unavení. Tušili, že pravděpodobně nikdo nevyhraje a že Bartošek chce jen vzbudit co nejvíce pozornosti. Nakonec se ukázalo, že měli pravdu. Trezor se nikomu nepodařilo otevřít a tak Bartošek vyhodil milion dolarů na pole, kde si bankovky mohli lidé sesbírat. Influencer Rošťák Svobík si například odnesl zhruba 180 tisíc, které věnoval na tábory pro děti.

Zdálo se, že celá sága byla konečně u konce, což se však nestalo. Na e-shopu od půlky prosince prodává rekvizity z filmu ONEMANSHOW: The Movie. Nabízí dodávku v kostýmu psa za milion a půl korun, kontejner, ze kterého vyhodil peníze na pole za 900 tisíc a také trezor, ve kterém byla uložená výhra z filmu. Rekvizity dříve plánoval vydražit a dát na charitu, k čemuž nedošlo.

Je otázkou, zda Bartošek s One Man Show bude filmovou linku jakkoli v budoucnu rozvíjet. Upřímně – pro jeho dobro – snad ne. Vzbudil totiž tisíce negativních reakcí a mnozí jsou už jednoduše unavení z toho, že pro pozornost udělá opravdu cokoli.

Témata: Kazma