Pondělí 20. května 2024, svátek má Zbyšek
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Kylie Jenner | foto: Profimedia.cz

Upadá popularita Kylie Jenner? Její značka i profily na sociálních sítích tomu odpovídají

Kdo by neznal Kylie Jenner. V roce 2019 byla označena za nejmladší self-made dolarovou miliardářku vůbec, a tak může být pro mnohé překvapením, když se v posledních dnech po internetu množí videa, příspěvky a tiktoky o tom, že její značka upadá. Jak fanoušci, tak experti pro to mají jasné důvody.
  10:17

Rodina Kardashian a Jenner má vlastní reality show dokumentující jejich životy. Kylie Jenner tak byla vesměs předurčená ke sdílení svého soukromí všude po sociálních sítích. Nejmladší ze sester však nezůstala jen u toho a její podnikavý duch se projevil už při založení kosmetické značky Kylie Cosmetics. Ta se ovšem, dle mnohých, v poslední době potýká s problémy. Kylie na trh uvádí jeden produkt za druhým, což by mělo naznačovat, že její značka zdaleka není na vrcholu, spíš z něj pomalu ale jistě padá dolů.

Svou první značku založila Kylie už ve svých osmnácti letech a to na podzim roku 2015. O čtyři roky později, ve stejném roce jako byla označená nejmladší self-made miliardářkou, spustila svou druhou firmu Kylie Skin. Ta se nezaměřuje na dekorativní kosmetiku, ale působí na poli kosmetiky pečující.

V posledních týdnech a dnech jsou však sociální sítě zaplaveny videi s názvy jako „Kylie Jenner is in trouble“, „The end of Kylie cosmetics“ nebo další „The downfall of Kylie’s business empire.“ V češtině většina těchto názvů říká vesměs to samé – Kylie Jenner a její značky jsou v problémech a míří ne k výsluní, ale ke konci.

A proč jsou tedy lidé všude po internetu přesvědčeni, že značky Kylie jsou v ohrožení? V poslední době Jenner uvedla na trh až nepřirozeně veliké množství nových produktů, což nebývá obvyklým marketingovým tahem. Místo toho by toto chování mělo značit, že značka je v problémech. Pro firmy je tradiční nechat alespoň šest měsíců mezi jednotlivými vydáními daných produktů. Jenner však uveřejňuje nové a nové produkty prakticky každý týden.

Dle mnohých se zkrátka byznys snaží zachránit ze všech sil. Kylie Jenner na konci ledna vydala svůj vlastní make-up, což je ve světě kosmetických značek ten nejnáročnější produkt vůbec. Hned několik týdnů na to informovala o dalším produktu, což si většina fanoušků i expertů nedovede přeložit jinak než jako zoufalé kroky. Dokonce své pole působení rozšířila a rozjela novou značku alkoholických nápojů. Mimo to zveřejnila i svůj první parfém. Pár týdnů na to řasenku, poté tvářenku a vypadá to, že ani v nejbližší době na tomto nepochopitelném tempu nehodlá nic měnit.

⁠the perfect match @kyliejenner wearing power plush foundation in shade 4.5c ⁠#powerplush

18. ledna 2024 v 21:18, příspěvek archivován: 25. dubna 2024 v 13:23

Na internet již několik měsíců přistávají další a další články spekulující, zda rodina Kardashian a Jenner celkově ztrácí svůj vliv a jsou na začátku svého pádu. Celá tato problematika se netýká pouze Kylie, ale i třeba její starší sestry Kim, která je také podnikatelkou a majitelkou značky SKIMS. Sledující jim ztrátu popularity často přejí. „Her era has come to an end,“ v češtině „její éra je u konce,“ říká jedna z odběratelek. Další se přidává s komentářem „The Kardashians and the Jenners are honestly becoming more and more irrelevant“ – v překladu „Kardashianovi a Jennerovi se stávají více a více irelevantními.“

Kylie Jenner neztrácí jen popularitu u svých značek, ale i sledující na Instagramu, což je pro někoho, kdo působí v mediálním prostoru velmi důležitým ukazatelem. Za posledních třicet dnů ztratí na Instagramu v průměru necelých jedenáct tisíc sledujících denně . Celkově se tak číslo followerů, o které v posledním měsíci přišla, blíží 324 000.

Tato čísla možná v porovnáním s miliony, které Kylie Jenner na Instagramu sledují možná nemusí působit jako jakkoliv závratné. Ale když by tento trend ubývání sledujících Jenner měl minimálně stejným tempem pokračovat i nadále, mohl by pro podnikatelku mít nepřehlédnutelné důsledky.