Středa 1. května 2024, Svátek práce

Filip Jovanovič alias Jovinečko | foto: instagram.com/jovinecko

Další nevydařená kampaň? Influencer si vymyslel, že mu vykradli podnik, šlo o reklamu na pojišťovnu

Slovenský influencer Jovinečko v pondělí na Instagramu oznámil, že mu vykradli podnik. Nakonec se však ukázalo, že všechno bylo úplně jinak. Nikdo mu podnik nevykradl, celá kauza byla smyšlená. Šlo totiž o spolupráci s pojišťovnou. Lidé na sociálních sítích se zlobí. Prý jeho reklama není morální.
  18:00

Začátkem letošního týdne se na sociálních sítích začaly šířit informace o tom, že podnik populárního slovenského influencera někdo vykradl. Vzhledem k tomu, že patří mezi nejpopulárnější Slováky, kteří tvoří obsah na sítě, se kauza začala mezi veřejností rozebírat a většina z diskutujících nad celým případem projevovala lítost. Jenže se ukázalo, že je všechno trochu jinak, než se na první pohled mohlo zdát. Krádež v kavárně totiž byla jen smyšlená, šlo o reklamu na pojišťovnu.

Filip Jovanovič alias Jovinečko v pondělí na Instagramu překvapil fanoušky tím, že jeho teprve před rokem otevřenou kavárnu Jovipoint někdo vykradl. „Já nechápu, co je špatně s tímhle světem. Od pěti od rána řešíme vykradený Jovipoint. Profi palačinkovače, gril, hotovost, iPad... Fuč,“ psal v pondělí na Instagramu. Bližší informace prý zatím neměl, s jistotou však tvrdil, že jim chybí mnoho věcí z kuchyně. Na Instagramu také zveřejnil záběry z bezpečnostních kamer, na kterých jde vidět muž, který podnik vykradl.

Už po zhlédnutí bezpečnostních záběrů bylo patrné, že se muž do podniku dostal poměrně jednoduše a nenásilně – nerozbil dveře ani nic podobného. Jednoduše si prostě otevřel. Tehdy však nikoho nenapadlo, že by mohlo být cokoli nahrané. Lidé na sociálních sítích Jovanovičovi vyjadřovali lítost, někteří mu chtěli i pomoct.

Jovanovič včera na Instagramu zveřejnil video, ve kterém tvrdil, že muže z kavárny dopadla policie. Ve videu bylo i policejní auto, podezřelý muž ležel na zemi. Už v tu chvíli se mohlo zdát, že video bude pravděpodobně nahrané, což potvrdila i následující scéna. Ukázalo se totiž, že mu měl vykrást podnik kamarád, prý kvůli tomu, že na něj nemá čas.

A jaké je vysvětlení obou videí? Šlo o reklamu na pojišťovnu. „Vím, že tohle je trochu větší sranda, než na kterou jste u mě zvyklí. Když jsem začal podnikat, nechtěl jsem ani slyšet o nějakém pojištění. K čemu. Nikdy se nic nestalo. Teda, do té doby, než se to fakt pokazilo,“ píše na Instagramu. Sice situaci nijak nepřiblížil, nicméně by prý dal pravou ledvinu za to, kdyby mohl vrátit zpátky čas. Celá kampaň by prý neměla smysl aniž by natočil nějaké humorné video – což mělo být evidentně to, ve kterém předstírá, že policie dopadla pachatele krádeže. „Jestli chcete mít pojistku na to, co se ‚stalo‘ mně a další věci spojené s podnikáním, skočte na pobočku dané pojišťovny a informujte se o jejich nabídce,“ vysvětluje a na závěr dodává, že lehký spánek nemá cenovku.

Viem, že toto bola trošku väčšia “sranda”, ako ste u mna zvyknutí. Keď som začal podnikať, nechcel som ani počuť o nejakom poistení. Načo. Nič sa nikdy nestalo.. Teda.. až dokým sa to fakt pokazilo. nevedel spať, jesť, fungovať vo svete. Dal by som pravú obličku, aby som vrátil čas späť. To sa, samozrejme, nedalo a musel som zjesť, čo som si navaril. Táto kampaň by nemala zmysel, keby som vám spravil moje klasické reelsko. Teda na mna za mlada by nemala… preto ak chcete mať poistku na to, čo sa “stalo” mne a ďalšie veci spojené s podnikaním, skočte na pobočku @kooperativa_sk , poinformujte sa o poistení Podnikateľ na mieru a majte spoločnosť s rizikom odstráneným. Lebo kľudný spánok nemá cenovku #podnikanie #riziko #spolupraca

17. dubna 2024 v 11:49, příspěvek archivován: 18. dubna 2024 v 11:35

Jenže lidé si myslí, že by cenovku neměl mít nejen spánek, ale i smyšlená krádež v podniku. „Tak tohle už je celkem moc něco takového pro zviditelnění kavárny a jako spolupráci s pojišťovnou,“ komentuje video jeden z diskutujících na Instagramu. „Uznávám tvoje pranky i smysl pro humor, ale tohle už je přes čáru. Pobavila bych se nad tím, kdybych tři dny nečetla články o tom, jak se ti všichni snaží všemožně pomoct,“ myslí si další. Názory jsou v podstatě totožné. Video nebylo podle diskutujících vtipné a Jovanvič by si neměl vymýšlet krádež v kavárně jen kvůli tomu, že má spolupráci s pojišťovnou. Jednoduše to prý není morální.

V kontextu kauzy je vhodné také připomenout dva roky starý případ slovenských celebrit a uniklých nahých fotografií. O co vlastně šlo? Na začátku roku 2022 se na Slovensku řešila kauza, kdy si celebrity stěžovaly, že se jim do telefonů dostal neznámý hacker a vyhrožuje jim, že pokud mu nezaplatí tisíce eur, zveřejní jejich nahé fotky. Tehdy se o nepříjemnou situaci podělili například Dominika Kavaschová, Zdena Studenková, Filip Šebo nebo Emma Drobná. Nakonec se však ukázalo, že jde o spolupráci s jedním z největších slovenských telefonních operátorů. Prý jim šlo o to, aby poukázali na rizika na sociálních sítích. Už tehdy byla kampaň velmi kontroverzní a ti, kteří se do ní zapojili, získali mnoho negativních reakcí. Základ kampaně je i v případě Jovanoviče totožný – jde o smyšlenou kauzu jenom kvůli většímu dosahu na sociálních sítích a reakce jsou podobně negativní jako tehdy.